جزئیات عرضه اولیه کوچین در فرابورس + نقدینگی مورد نیاز

فرابورس ایران از عرضه اولیه سهام شرکت تولیدی کوچین با نماد کوچین در بازار دوم فرابورس خبر داده است. این عرضه اولیه مطابق رویه‌های جدید بازار سرمایه، به‌صورت روش ترکیبی و در دو مرحله انجام خواهد شد. میزان نقدینگی لازم برای خرید این عرضه اولیه چقدر است؟

جزئیات عرضه اولیه کوچین در فرابورس + نقدینگی مورد نیاز

به گزارش نبض بورس، فرابورس ایران از عرضه اولیه سهام شرکت تولیدی کوچین با نماد کوچین در بازار دوم فرابورس خبر داده است. این عرضه اولیه مطابق رویه‌های جدید بازار سرمایه، به‌صورت روش ترکیبی و در دو مرحله انجام خواهد شد.

 

مرحله اول؛ عرضه به روش حراج برای سرمایه‌گذاران واجد شرایط

 تاریخ عرضه: شنبه ۱۴۰۴/۰۹/۰۱

در مرحله نخست، ۶۰ میلیون سهم معادل ۳ درصد از کل سهام شرکت، به صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی، مختلط و درآمد ثابت به روش حراج عرضه می‌شود.

حداکثر سهام قابل‌خریداری توسط هر کد معاملاتی در مرحله اول: ۷۵۰ هزار سهم

قیمت ارزش‌گذاری سهام: ۱۵,۱۷۴ ریال

این قیمت مبنای کشف قیمت نهایی در حراج قرار می‌گیرد.

نتیجه این مرحله تعیین‌کننده قیمت عرضه در مرحله دوم خواهد بود و به همین دلیل برای سرمایه‌گذاران حقیقی بسیار اهمیت دارد.

مرحله دوم؛ عرضه به عموم مردم به روش قیمت ثابت

این مرحله نیز در شنبه ۱۴۰۴/۰۹/۰۱ انجام می‌شود.

مشخصات:

تعداد سهام قابل عرضه: حداقل ۱۲۰ میلیون سهم (معادل ۶ درصد)

حداکثر سهم قابل خرید برای هر کد معاملاتی: ۲۴۰ سهم

قیمت عرضه در این مرحله = قیمت کشف شده در مرحله اول

به دلیل وابستگی قیمت مرحله دوم به نتیجه حراج، تا پایان مرحله اول امکان اعلام قیمت قطعی به سرمایه‌گذاران حقیقی وجود ندارد.

خلاصه اطلاعات عرضه اولیه کوچین 

عنوان جزئیات
نماد کوچین
تعداد کل سهام عرضه‌شونده ۱۸۰ میلیون سهم (۹٪)
مرحله اول (حراج) ۶۰ میلیون سهم (۳٪)
مرحله دوم (قیمت ثابت) حداقل ۱۲۰ میلیون سهم (۶٪)
تاریخ عرضه شنبه ۱۴۰۴/۰۹/۰۱
سهم قابل خرید مرحله اول ۷۵۰ هزار سهم
سهم قابل خرید مرحله دوم ۲۴۰ سهم
قیمت ارزش‌گذاری ۱۵,۱۷۴ ریال

نقدینگی لازم برای خرید عرضه اولیه کوچین

براساس برآوردها، اگر ۱,۱۰۰,۰۰۰ نفر در عرضه اولیه مشارکت کنند:

✔ نقدینگی مورد نیاز برای خرید ۲۴۰ سهم: حدود ۱۶۵ هزار تومان

این رقم بسته به تعداد شرکت‌کنندگان ممکن است کمتر یا بیشتر شود.


 

ارسال نظر

خبر‌فوری: پیامک مبتنی بر مکان؛ گامی رو به‌جلو در مدیریت ارتباطات شهری