گزارش بلومبرگ از عبور سه نفتکش ایرانی از تنگه هرمز

صادرات نفت ایران در حال افزایش است و سه نفتکش ایرانی در حال عبور از تنگه هرمز هستند.

گزارش بلومبرگ از عبور سه نفتکش ایرانی از تنگه هرمز

ایران به‌دنبال افزایش صادرات نفت خام خود به بالاترین میزان از زمان آغاز جنگ است، این امر در حالی رخ می‌دهد که فعالیت کشتیرانی در منطقه رو به افزایش است و تهران و واشنگتن در مسیر دستیابی به توافق صلح پایدار گام برمی‌دارند.

به گزارش تسنیم، بر اساس داده‌های ردیابی کشتیها، حدود 6 میلیون بشکه نفت خام ایران به‌روی سه ابرنفتکش تحت‌تحریم آمریکا به‌نامهای «الوا»، «ویرگو» و «ویگور» بارگیری شده است که بامداد روز دوشنبه وارد آبراه راهبردی شدند. این کشتی‌ها همگی مقصد خود را آب‌های سنگاپور اعلام کردند؛ منطقه‌ای که مشخصاً نفت خام ایران در آنجا به کشتی‌های دیگری منتقل می‌شود تا محموله‌ها نهایتاً به پالایشگاه‌های چین تحویل داده شوند.

 

ارسال نظر

خبر‌فوری: پزشکیان: در روند مذاکراتی که شکل گرفته با عزت و سربلندی و بدون وا دادن وارد شدیم