کد خبر : 15788
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تیر 1402 - 17:25
-

استاندار البرز:

البرز قطب تولید دارو است

البرز قطب تولید دارو است
کرج- استاندار البرز گفت: این استان قطب تولید دارو، مواد غذایی و قطعات خودرو کشور است.

آبان نیوز : مجتبی عبداللهی صبح سه‌شنبه در این دیدار با معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه که با همراهی اسداللهی سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری صورت گرفت، با تشریح ظرفیت‌های استان، فعالان اقتصادی و بویژه تجار البرزی را شاخص و مطرح در کشور و بازارهای جهانی معرفی کرد و خواستار حمایت و بسترسازی وزارت امور خارجه برای توسعه فعالیت‌های آنها شد.

وی افزایش تعاملات تجاری استان البرز با کشورهای دوست و همسایه را در ارتقا تراز تجاری و رونق اقتصادی کشور مؤثر دانست و بیان کرد: این استان در ابعاد مختلف تولید، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

استاندار البرز تصریح کرد: این استان علاوه بر اینکه میزبان بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و بیش از ۱۵۰ برند ملی است، قطب تولید دارو، مواد غذایی و قطعات خودرو کشور نیز است و میز تولید ماکارونی کشور، برندهای مطرح کیک و شکلات و… در این استان تشکیل شده‌اند.

عبداللهی یکی از محرک‌های تقویت زیرساخت‌ها و سرانه‌های استان را استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران خارجی و بهره گیری از امتیاز تهاتر نفتی با شرکت‌های معتبر چینی دانست و از معاون وزیر امور خارجه درخواست مساعدت در این زمینه را داشت.

وی همچنین ایجاد بسترهای توسعه روابط با کشورهای قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان برای فعالیت تجار البرزی جهت ورود به بازارهای این کشورها را مطرح کرد.

استاندار البرز متذکر شد: اعزام تیم‌های تجاری و سرمایه گذاری در این کشورها عامل مؤثری در رونق صادرات استان و به تبع آن کشور خواهد بود.

در پایان نیز استاندار البرز ضمن شرح لزوم استقرار دفتر وزارت امور خارجه در البرز، درصدد دریافت نظر مثبت وزارتخانه مربوطه برآمد.

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه نیز موارد مطرح شده را با اهمیت دانست و مقرر شد بررسی‌های لازم در خصوص درخواست‌های مطرح شده را در دستور کار قرار دهد./مهر

امتیاز شما
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.