کد خبر : 19607
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مرداد 1402 - 21:34
-

وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیئت دولت:

علت اختلال تلفن همراه در تهران ،تخریب دکل‌های «بی تی اس»می باشد

علت اختلال تلفن همراه در تهران ،تخریب دکل‌های «بی تی اس»می باشد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با درخواست شهروندان مبنی بر جمع آوری دکل‌های موسوم به «بی تی اس» از محله ها، گاهی اوقات آنتن دهی تلفن همراه دچار مشکل می شود.

آبان نیوز | عیسی زارع پور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران، گفت: برای اربعین ما هفته گذشته یک هیئتی را به کشور عراق اعزام کردیم که با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عراق و با نهادهای تنظیم‌گر آنان جلسات مختلفی را تشکیل دادند و توافقات خوبی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس این توافقات بنا شده است تا هم سیم کارت عراقی با قیمت مناسب‌تری در اختیار زوار قرار بگیرد و هم هزینه رومینگ نسبت به سال قبل کاهش پیدا کند که اپراتورها مبتنی بر این توافقات در حال پیش‌بینی بسته‌های رومینگ جدید هستند.

زارع پور افزود: امیدوار هستیم که امسال خدمات ارتباطی نسبت به سال قبل برای زائران اربعین حسینی هم در داخل کشور تا مرزها و هم در داخل خاک عراق کیفیت بهتری داشته باشد.

وزیر ارتباطات در ادامه در پاسخ به سوالی علت اختلال تلفن‌های همراه در برخی محلات تهران گفت: گاهی اوقات شهروندان درخواست می‌دهند که دکل‌های موسوم به «بی تی اس» از محله آن‌ها جمع‌آوری شود. به همین دلیل ممکن است گاهی اوقات سرویس در یک محله دچار مسئله شود.

وی افزود: همین امروز در جلسه هیئت دولت یکی از همکاران طوماری با ۵۰ امضا از اهالی یک محل به من داد که درخواست برداشتن یک دکل «بی تی اس» در آن محله را داشت که این موضوع در صورت انجام قطعاً منجر به کاهش کیفیت آنتن دهی تلفن‌های همراه در آن محله خواهد شد.

زارع پور ضمن تأکید مجدد بر بی‌خطر بودن بی تی اس ها برای سلامتی شهروندان گفت: فقط در تهران در چند ماه اخیر بیش از ۱۰۰ مورد حکم قلع‌وقمع سایت‌ها از سوی مراجع مربوطه صادر شده و اپراتورها هم برای نصب بی تی اس های جدید با محدودیت روبرو شده‌اند که سازمان تنظیم مقررات در حال پیگیری برای حل موضوع است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه شبانه‌روز در تلاش هستیم تا یک شبکه پر سرعت را برای مردم عزیز فراهم کنیم، از شهروندان خواست چنانچه موردی از اختلال در تماس‌ها یا اینترنت وجود داشت، از طریق سامانه نظارتی شبانه‌روزی وزارتخانه به شماره ۱۹۵ اعلام کنند.

وی همچنین از اعطای پروانه جدید ارتباطی با عنوان «پروانه خدمات و شبکه یکپارچه» یا UNSP به هفت اپراتور اشاره کرد و گفت: با ورود این اپراتورها به ارائه خدمات ثابت مبتنی بر فیبرنوری ، طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها وارد فاز جدیدی شده و تا پایان سال حداقل هشت میلیون خانوار در کشور تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

زارع پور در ادامه درباره خبر منتشر شده در یک رسانه مبنی بر احتمال تغییر در مدیریت کسب‌وکارهای اینترنتی گفت: این‌ها نظر یک شخص در یک رسانه بوده و ربطی به موضع دولت ندارد. به اعتقاد ما اگر کسب‌وکارهایی همچون حمل‌ونقل برخط یا خریدوفروش آنلاین که توسط جوانان ایرانی توسعه پیدا کرده‌اند نبود، نمونه‌های مشابه خارجی وارد کشور می‌شدند تا نیازهای مردم را پاسخ دهند.

وی افزود: این کسب‌وکارها هزاران اشتغال ایجاد کرده‌اند و کشور را از نمونه‌های مشابه خارجی بی‌نیاز کرده‌اند و دولت تمام‌قد حامی کسب‌وکارهای آنلاین و اینترنتی است. البته این کسب‌وکارها نیز باید تابع قوانین باشند تا دلیلی برای برخورد با آن‌ها به وجود نیاید. این خواسته ما از این زیست‌بوم است که به قوانین کشور پایند باشند.

وزیر ارتباطات در پایان گفت: بنابراین حرف‌هایی هم که درباره احتمال تغییر در سطح مدیریت کسب‌وکارها مطرح‌شده صرفاً در سطح رسانه‌ها است و نباید به آن توجه کرد.

امتیاز شما
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.