کد خبر : 1004
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 اسفند 1399 - 16:07
-

پمپئو: نتوانستیم ایران را وادار به کوتاه آمدن و نشستن پای میز مذاکره کنیم

پمپئو: نتوانستیم ایران را وادار به کوتاه آمدن و نشستن پای میز مذاکره کنیم
وزیر امور خارجه سابق آمریکا اذعان کرد تلاش‌های دولت پیشین این کشور علیه ایران نتوانست موجب کوتاه آمدن ایران شود و بازگشت به برجام امنیت منطقه را کاهش خواهد داد.

به گزارش آبان‌نیوز و به نقل از فارس، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه سابق آمریکا روز یکشنبه اذعان کرد دولت پیشین این کشور در وادار کردن ایران به عقب‌نشینی و نشستن بر سر میز مذاکره ناتوان بود.

 

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، پمپئو در مصاحبه‌ای رادیویی با اعتراف ضمنی به شکست تلاش‌های دولت «دونالد ترامپ» علیه ایران گفت: «در زمینه وادار کردن ایران به کوتاه آمدن و وارد شدن ‌آن‌ها به توافقی که واقعاً مانع از دستیابی به سلاح هسته‌ای شود، تمام آنچه که امیدوار بودیم به‌دست می‌آوریم حاصل نشد ولی پیشرفت زیادی داشتیم».

 

وزیر امور خارجه سابق آمریکا افزود: «اگر این دولت، به عقب برگردد و به آن توافق بی‌ارزشی که در زمان باراک اوباما با ایران داشتیم بازگردد، آمریکا امنیت کمتری خواهد داشت. اسرائیل امنیت کمتری خواهد داشت. خاورمیانه امینت کمتری خواهد داشت و کل منطقه ثبات کمتری خواهد داشت».

 

پمپئو پیش از این نیز در مصاحبه با پایگاه خبری عرب نیوز گفت، ایران می‌داند که چگونه کامیون خود را از یک آمریکای ضعیف عبور دهد و مدعی شد که جلوگیری از ایران به یک پیام محکم، اراده قوی و تحمیل هزینه (به ایران) نیاز دارد.

امتیاز شما
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.