کد خبر : 1020
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 اسفند 1399 - 19:51
-

اعتراضات و ناآرامی‌ها در میانمار همچنان ادامه دارد

اعتراضات و ناآرامی‌ها در میانمار همچنان ادامه دارد
ناآرامی‌ها و درگیری معترضان با پلیس در میانمار امروز نیز همچنان ادامه داشت.

به گزارش آبان‌نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ناآرامی‌ها و درگیری معترضان با پلیس امروز، یکشنبه نیز در میانمار ادامه داشت؛ به طوری که خبر‌ها از کشته شدن ۵ نفر در جریان این اعترضات حکایت دارد.

 

بر اساس این گزارش و به نقل از خبرگزاری رویترز، شاهدان و رسانه‌های محلی می‌گویند نیرو‌های امنیتی امروز نیز به سوی معترضان در شهر «یانگون» آتش گشودند که دست کم ۳ نفر بر اثر آن جان خود را از دست دادند. ویدئو‌های منتشر شده از میانمار نشان دهنده آن است معترضان دررویارویی با نیرو‌های امنیتی در منطقه «Hlaingthaya Township» واقع در قسمت غربی شهر یانگون، سپر‌های دست ساز به دست گرفته و کلاه‌های ایمنی به سر کرده بودند. همچنین ستون‌هایی از دود سیاه بر فراز منطقه دیده می‌شد.

 

در ادامه این گزارش آمده است دست کم دو نفر دیگر نیز در منطقه‌ای دیگر در این کشور واقع در جنوب شرقی آسیا امروز کشته شدند که در مجموع تعداد کشته‌های امروز به دست کم ۵ نفر می‌رسد.

 

تا کنون بیش از ۸۰ نفر در اعتراضاتی که پس از کودتای اول فوریه در میانمار شعله ور شد، کشته و ۲۱۰۰ نفر دیگر نیز بازداشت شده اند.

 

روز گذشته نیز رسانه‌های خبری اعلام کرده بودند نیروی امنیتی در این کشور در برابر معترضان به کودتای نظامی ماه گذشته ایستادند؛ به طوری که بنا بر اعلام شاهدان و رسانه‌های محلی، دست کم ۴ نفر بر اثر تیراندازی با گلوله‌های جنگی به سوی معترضان جان خود را از دست دادند.

 

اخیرا شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای ارتش میانمار را به دلیل استفاده از خشونت علیه معترضان محکوم کرد. ارتش میانمار در ۱ فوریه دولت منتخب این کشور جنوب شرقی آسیا را سرنگون کرد و سرکوبی گسترده علیه معترضان ضد کودتا را آغاز کرد.

امتیاز شما
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.