کد خبر : 11077
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 تیر 1401 - 10:11
-

آخرین تغییرات نیمکت های لیگ برتری؛

فصل جدید، تفکر جدید

فصل جدید، تفکر جدید
با شروع لیگ بیست و دوم نیمکت تیم های زیادی تغییر خواهد کرد.

آبان نیوز به نقل از خبر آنلاین ، با پایان لیگ بیست و یکم تیم های لیگ برتری نقل و انتقالات خود را شروع کردند. در این میان حدود نیمی از تیم ها، از قهرمان گرفته تا تیم های میانه و یا انتهای جدولی دچار تغییر و تحولات اساسی در نیمکت و کادر فنی خود شدند و سرمربی خود را عوض کردند و یا در انتظار مشخص شدن نام سرمربی جدید خود به سر می‌برند. تیم های دیگر نیز ترجیح دادند با حفظ سرمربی و ثبات در کادر فنی و فقط با تقویت بازیکنان و رفع نقاط ضعف خود برای لیگ بیست و دوم آماده شوند. در این گزارش به آخرین تغییر و تحولات سرمربیان لیگ برتری می‌پردازیم؛

 

استقلال؛ ساپینتو جذاب بی اعصاب

پس از جدایی فرهاد مجیدی از استقلال، مدیران این باشگاه با گزینه‌های متعددی مذاکره کردند که آخرین و جدی ترین آن ساپینتو، مربی ۴۸ ساله اهل کشور پرتغال بود. مذاکرات مفصل و طولانی نمایندگان باشگاه استقلال با این مربی و وکلایش به مراحل نهایی نزدیک شد و حالا رسمی شدن این قرارداد تنها یک امضا کم دارد که گفته می‌شود به زودی انجام می‌شود. استقلالی‌ها با این مربی پرتغالی به توافق نهایی دست یافتند و وی پس از امضای قرارداد به منظور معارفه و آشنایی با امکانات باشگاه استقلال سفری کوتاه به تهران خواهد داشت و در همین سفر زمان آغاز تمرینات پیش فصل آبی پوشان مشخص خواهد شد. ریکاردو ساپینتو فوروارد سابق تیم ملی فوتبال پرتغال است که در ۴۵ بازی ای که برای کشورش در زمین بود، ۱۰ گل ملی به نام خود ثبت کرده است. او متولد ۱۰ اکتبر ۱۹۷۲ در پورتو، پرتغال است و اکنون ۴۹ سال دارد. او در زمانی که برای اسپورتینگ بازی می کرد، توانست یک قهرمانی لیگ برتر پرتغال، دو قهرمانی جام حذفی و دو قهرمانی سوپرکاپ را تجربه کند. ساپینتو را با روحیه جنگنده اش می شناسند و به همین دلیل تیم هایی که سرمربیگری آنها را به عهده داشته است، اغلب تهاجمی عمل می کنند.او در سال ۲۰۱۲ مربیگری تیم زیر ۱۹ ساله های اسپورتینگ را به عهده داشت. در سال ۲۰۱۳ هدایت ستاره سرخ بلگراد را تجربه کرد. از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ مربیگری دو تیم باشگاهی یونان را به عهده داشت. ۲۰۱۵ با بلننسس پرتغال همراه شد و ۲۰۱۶ الفتح عربستان را هدات می کرد.۲۰۱۷ با مربیگری آترومیتوس به آتن بازگشت. از ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ به استاندارد لیژ بلژیک رفت و توانست قهرمانی این تیم در لیگ بلژیک را به دست آورد. ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ لگیا ورشو در دست او بود. ۲۰۱۹ براگا پرتغال، ۲۰۲۰ واسکودوگاما برزیل، ۲۰۲۱ غازی عینتاب ترکیه را مربیگری کرد. در ۲۰۲۲ ساپینتو هدایت موریرنسه پرتغال را به عهده داشت که در این فصل، این تیم به دسته یک پرتغال سقوط کرد. نکته منفی کارنامه ساپینتو این است که تقریبا هدایت هر تیمی را که به عهده داشت یک سال بیشتر دوام نیاورده است و گفته می شود از یکی، دو تیم هم اخراج شده است. با این تفاسیر باید منتظر ماند و دید که آیا او در نهایت روی نیمکت آبی پوشان می نشیند و می تواند تیم قهرمان لیگ ایران را در آسیا به نتیجه برساند یا نه.

فصل جدید، تفکر جدید

سپاهان؛ بلاتکلیف و خالی از ستاره

سپاهانی‌ها که بعد از استعفای محرم نویدکیا، در توافق با فیلیکس ماگات آلمانی ناکام بودند، این روزها دست روی گزینه جذابی به نام ژوزه مورایس گذاشته‌اند. مورایس پرتغالی روزهای گذشته در اصفهان حاضر بود و از امکانات باشگاه سپاهان دیدن کرد، به نظر از وضعیت سپاهان راضی بوده است و شاید به زودی شاهد عقد قرارداد او با سپاهان باشیم. مورایس که سالها با ژوزه مورینیو، سرمربی بزرگ پرتغالی همکاری داشته، در تیم‌هایی چون چلسی، اینتر و رئال دستیار او بوده و در لیگ‌های کره و عربستان نیز به قهرمانی دست‌یافته است. گفته می‌شود که آخرین صحبت‌ها بین مورایس و سران باشگاه سپاهان انجام شده و قرار بر این است که مورایس به پرتغال سفر کند و بعد از انجام کارهای شخصی به اصفهان برگردد. زردهای اصفهان که این روزها ستاره های زیادی از تیم خود را از دست داده‌اند قرار است بلافاصله بعد از رسمی شدن قرارداد با مورایس، فعالیت گسترده نقل و انتقالاتی را نیز آغاز کنند و جای خالی ستارگان تیم را پر کنند.

فصل جدید، تفکر جدید

هوادار؛‌ آینده بدون عنایتی

رضا عنایتی سرمربی فصل گذشته هوادارا در هفته گذشته پایان همکاریش با باشگاه هوادار را اعلام کرد. این در حالی بود که مالک و مدیران این باشگاه تهرانی مدتی پیش، منتظر برگزاری جلسه برای تمدید قرارداد او بودند. بااین شرایط باشگاه هوادار به دنبال پیدا کردن جایگزینی برای رضا عنایتی است و به همین خاطر مذاکراتی با چند گزینه صورت گرفته است. گفته می‌شود، علیرضا منصوریان، ساکت الهامی و فراز کمالوند گزینه‌های مد نظر هوادار هستند که صحبت‌هایی نیز با آن‌ها شده است. با اینحال باید دید که سرانجام مذاکرات چه خواهد بود و چه کسی هدایت بنفش‌های تهران در لیگ بیست و دوم را بر عهده خواهد گرفت.

فصل جدید، تفکر جدید

نساجی؛ تفکر جدید شهر خسته

حمید مطهری مربی پیشین تیم‌های فوتبال شهرخودرو مشهد و پرسپولیس تهران، روز دوشنبه با قراردادی یک و نیم ساله هدایت نساجی را بر عهده گرفت. دستیار سابق یحیی گل‌محمدی در تجربه‌ای تازه، در فصل بیست‌ودوم لیگ‌برتر فوتبال ایران، در سِمَت سرمربی و مرد اول کادر فنی، روی نیمکت نساجی مازندران خواهد نشست. مطهری در نخستین تجربه سرمربی‌گری‌اش در نساجی، باید مردادماه در سوپرکاپ ایران مقابل استقلال تهران قرار بگیرد. نساجی فصل گذشته با سرمربی‌گری ساکت الهامی با شکست‌دادن آلومینیوم اراک برای اولین‌بار قهرمان جام‌حذفی فوتبال ایران شده بود و باید دیدار حساس و مهمی را برابر استقلال قهرمان قاطع لیگ‌برتر برگزار کند.

فصل جدید، تفکر جدید

تراکتور؛ بن بست ساغلام، سلام به بردیف

بعد از اینکه مذاکرات تبریزی ها با ارطغرول ساغلام به بن بست رسید، باشگاه تراکتور از بین گزینه های مورد نظر خود با قربان بردیف به توافق رسید. این مربی هفته گذشته برای مذاکره در ایران حضور یافت اما بدون حصول نتیجه به کشورش بازگشت تا اینکه چهار روز پیش خبر توافق با این مربی در سایت رسمی تراکتور منتشر شد. بردیف هم اکنون در کشورش است و به زودی در تبریز حضور خواهد یافت تا تمرینات آماده سازی برای فصل جدید را برنامه ریزی و به مرحله اجرا دربیاورد. در فاز مهمی دیگر، سرمربی روسی – ترکمنی تراکتور قرار است لیست تعدیل شده خود را به باشگاه ارائه دهد. یکی از مواردی که باعث شد مذاکره طرفین طولانی شود، مبلغ درخواستی و لیست خرید گرانقیمت بردیف بود که به نظر می رسد این مربی با کاهش خواسته های خود، نظر طرف مقابل را برای عقد قرارداد جلب کرده است. کمیته نقل و انتقالات باشگاه تراکتور فعالیت های ابتدایی خود را برای جذب بازیکن شروع کرده ولی لیست خروج و ورود نهایی با تایید سرمربی خواهد بود. با وجود اعلام رسمی خبر توافق با بردیف، این مربی هنوز در ایران حضور نیافته است. باشگاه تراکتور در تلاش است تا هر چه زودتر مقدمات حضور این مربی در تبریز را فراهم کند تا از بازار نقل و انتقالات و تمرینات آماده سازی عقب نماند.

فصل جدید، تفکر جدید

نفت مسجد سلیمان؛ بمان و بجنگ

مهاجری در هفته‌های پایانی فصل بیست و یکم هدایت نفت مسجد سلیمان را که در معرض سقوط قرار داشت برعهده گرفت و توانست ماموریت دشوار حفظ این تیم در لیگ برتر را در رقابت فشرده‌ای که میان این تیم، پدیده و فجرشهیدسپاسی شیراز وجود داشت، با موفقیت به انجام برساند. حالا و در شرایطی که تیم‌های لیگ برتری آماده شروع دوباره رقابت‌ها می‌شوند، مدیران استانی و باشگاه نفت مسجد سلیمان امروز در جلسه‌ای شرکت کردند و محمدرضا مهاجری را به‌عنوان سرمربی تیم فوتبال باشگاه برای یک فصل دیگر ابقا کردند.

فصل جدید، تفکر جدید

امتیاز شما
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.