کد خبر : 12884
تاریخ انتشار : شنبه 14 آبان 1401 - 14:06
-

مصوبه افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان تأیید شد

مصوبه افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان تأیید شد
سخنگوی شورای نگهبان گفت: لایحه ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری توسط این شورا تأیید شد.

آبان نیوز : «هادی طحان‌نظیف» سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری که صبح امروز (شنبه ۱۴ آبان) برگزار شد، با اشاره به آخرین طرح‌ها و لوایح مورد بررسی در شورای نگهبان گفت: لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری و مستمری‌بگیران بهزیستی، قضات و اساتید دانشگاه در جلسات شورای نگهبان مورد بحث قرار گرفت و خلاف موازین شرع شناخته نشد و تبدیل به قانون شد.

وی درباره آخرین وضعیت طرح شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها، اظهار داشت: باید تعامل بیشتری بین مجلس شورای اسلامی و هیئت عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام برای رفع ایرادات این هیئت به مصوبه مذکور برگزار شود، اما اگر مجلس بر مصوبه خود اصرار کند، موضوع باید در مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین تکلیف شود.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا شورای نگهبان بر اجرای اصول قانون اساسی نظارت نمی‌کند، بیان کرد: ما مسئول نظارت بر اجرای قانون اساسی نیستیم، بلکه مسئول آن هستیم که مصوبات با قانون اساسی و شرع مقدس تطبیق داشته باشد.

طحان نظیف درباره علت عدم اجرای قانون واردات خودرو، گفت: شورای نگهبان در این موارد وظیفه‌ای ندارد. البته نهادهای مختلف از جمله مجلس می‌توانند به علت عدم اجرای قوانین با استفاده از ابزارهای قانونی خود ورود کنند.

سخنگوی شورای نگهبان درباره دوتابعیتی بودن فرزندان برخی نمایندگان مجلس و تأثیر این مسئله بر تأیید صلاحیت این افراد در انتخابات دوره بعدی مجلس گفت: کمی برای انتخابات عجله دارید. هنوز یک سال به انتخابات مجلس زمان داریم اما به هر حال مبنای ما قانون است و باید دید تا آن زمان قانون انتخابات به چه صورتی اصلاح خواهد شد.

امتیاز شما
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.