کد خبر : 16457
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 تیر 1402 - 17:08
-

میلان کوندرا درگذشت

میلان کوندرا  درگذشت
میلان کوندرا خالق رمان "بار هستی" و نویسنده شهیر چک در سن ۹۴ سالگی درگذشت.

آبان نیوز| میلان کوندرا خالق رمان “بار هستی” و نویسنده شهیر چک در سن ۹۴ سالگی درگذشت.او که با رمان “سبکی تحمل ناپذیر هستی” به شهرت جهانی رسیده بود، روز چهارشنبه ۱۲ ژوئیه پس از یک دوره طولانی بیماری در پاریس درگذشت.

«کوندرا» در شهر برنو چک متولد شد اما در سال ۱۹۷۵ پس از طرد شدن به دلیل انتقاد از تهاجم شوروی به چکسلواکی به فرانسه مهاجرت کرد.او به خاطر سبکی که مضامین و شخصیت‌هایی را به تصویر می‌کشد که بین واقعیت پیش پا افتاده زندگی روزمره و دنیای متعالی ایده‌ها شناورند، تحسین می‌شود. اولین رمان کوندرا  با عنوان «شوخی» در سال ۱۹۶۷ منتشر شد و تصویری کوبنده از رژیم کمونیستی چکسلواکی ارائه داد. این اثر اولین گام در مسیر کوندرا به سوی تبدیل شدن او به یک منتقد در تبعید بود.

در جریان تحولات سیاسی کشورش در سال ۱۹۷۵(بهار پراگ) به فرانسه رفت اما پس ۴۰ سال تابعیت چکی او برگردانده شد.کوندرا جوایز متعدد معتبری کسب کرده بود و بسیاری از کتاب هایش در ایران نیز ترجمه شده‌‌اند.از  آثار معروف او می‌توان به “شوخی”، “عشق‌های خنده‌دار”، “دون ژوان”، “زندگی جای دیگری است”، “میهمانی خداحافظی” و “جاودانگی” و … اشاره کرد.

امتیاز شما

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.