کد خبر : 17674
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مرداد 1402 - 8:15
-

نشست ستاد اربعین در سفارت ایران در بغداد برگزار شد

نشست ستاد اربعین در سفارت ایران در بغداد برگزار شد
نشست مشترک ستاد اربعین زائران ایران ( مستقر در تهران و عراق ) با حضور معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و سفیر کشورمان در سفارت تهران در بغداد برگزار شد.

آبان نیوز | در این نشست که با حضور مسئولان قرارگاه‌های ۱۰ گانه و کمیته های حمل و نقل، اسکان و تغذیه، گمشدگان و راهنمایی زائران، رسانه و اطلاع رسانی، امنیت، بهداشت و درمان ، موکب داران و فرهنگی برگزار شد، اقدامات انجام شده برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم اربعین حسینی و ارائه خدمات بهتر به زائران مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست همچنین هریک از مسئولان قرارگاه‌ها و کمیته های یاد شده پیشنهادها و نقطه نظرات خود را پیرامون ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین حسینی در عراق بیان کردند و با طرح تجربیات به دست آمده طی سال های، نقاط قوت و ضعف ستاد اربعین حسینی و همچنین امکانات موجود و مورد نیاز برای ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین را مورد بررسی و ارزیابی قراردادند.

«محمد کاظم آل صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در این نشست با اشاره به اینکه از مدتی قبل ساختار ستاد اربعین در عراق ایجاد شد، افزود: این ستاد شامل قرارگاه‌های «بصره»، «مهران»، «خسروی»، «کاظمین»، «سامرا»، «نجف»، «کربلا» و « سلیمانیه و اربیل» و «کروک» است.

به گفته وی ، به منظور تسهیل در ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین حسینی، قرارگاه‌های سلیمانیه و اربیل در اقلیم کردستان عراق سال گذشته به جمع قرارگاه‌های ستاد اربعین عراق افزوده شدند و امسال نیز قرارگاه کرکوک اضافه شد.

سفیر کشورمان در عراق با اشاره به اینکه امسال برای دومین بار مراسم اربعین حسینی در فصل شدید گرما برگزار خواهد شد، از مسئولان ذیربط خواست تا برای ارائه خدمات و امکانات مناسب به زائران و تامین مواد غذایی و آشامیدنی مورد نیاز اقدامات لازم را انجام دهند.

نشست ستاد اربعین در سفارت ایران  در بغداد برگزار شد

« مجید میراحمدی» معاون امنیتی وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین نیز با اشاره به حضور گسترده زائران حسینی در مراسم اربعین امسال از مسئولان قرارگاهها و کمیته های ستاد اربعین خواست تا با استفاده از تجربیات سال های گذشته، بهترین خدمات را به زائران ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه ۷۰۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران از مرز ایران به داخل خاک پیش بینی شده است، گفت: در این راستا تدابیر لازم اندیشیده شده است و امیدواریم در این زمینه مشکلی نداشته باشیم.

رئیس ستاد اربعین با اشاره به اینکه ثبت نام برای زائران در سامانه سماح الزامی است، افزود: بر این اساس همچنین هر زائری که قصد عزیمت به کربلا دارد ملزم است خود را بیمه کند.

وی با اشاره به اینکه بیمه هر زائر از ۱۸ هزار به ۳۵ هزار تومان افزایش یافته است، اضافه کرد: طی مذاکرات انجام شده با شرکت بیمه گذار، خدمات بیمه زائران نیز از ۳۰ تا ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

میراحمدی با اشاره به اینکه فعالیت ستاد اربعین عراق زیر نظر سفیر ایران در عراق انجام می شود، گفت: دستگاهها و نهادهای مرتبط با ستاد اربعین که به منظور خدمات رسانی به زائران و انجام امور مربوطه وارد عراق می شوند ملزم هستند تمام فعالیت‌های خود را با هماهنگی سفارتخانه و زیر نظر سفیر ایران در عراق انجام دهند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین اضافه کرد: در توافق با طرف عراقی، مرز تمرچین و مرز خسروی به صورت ۲۴ ساعته به زائران خدمات رسانی خواهد کرد و باتوجه به اینکه مراسم اربعین امسال در فصل گرم سال برگزار می شود، «باشماق » و «خسروی» مرزهای مناسب تری برای تردد زائران ایرانی خواهد بود./ایسنا

امتیاز شما
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.