کد خبر : 1869
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 فروردین 1400 - 10:01
-

رئیس‌جمهور مکزیک: بایدن مقصر بحران فعلی مهاجران آمریکاست

رئیس‌جمهور مکزیک: بایدن مقصر بحران فعلی مهاجران آمریکاست
رئیس‌جمهور مکزیک اعلام کرد دولت کنونی آمریکا با چراغ سبز‌هایی که به مهاجران نشان داد مقصر بحران کنونی مرزی است.

به گزارش آبان‌نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جمهور مکزیک همتای آمریکایی خود را مقصر بحران فعلی مهاجران دانست و گفت سیاست وی باعث شده مهاجران به مرز‌های آمریکا سرازیر شوند.

 

به نقل از پایگاه خبری هیل، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور روز سه شنبه گفت که جو بایدن با ایجاد انتظاراتی در خصوص رسیدن به آمریکا، در اوضاع متشنج مهاجران در مرز‌های ایالات متحده سهیم است. رئیس جمهور مکزیک در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: انتظاراتی ایجاد شد که دولت بایدن رفتار بهتری با مهاجران خواهد داشت. این باعث شده است که مهاجران آمریکای مرکزی و همچنین کشور ما بخواهند از مرز عبور کنند و فکر کنند انجام این کار آسان‌تر است.

 

بایدن در اولین روز ریاست جمهوری خود فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود مهاجران برخی کشور‌ها به آمریکا را لغو کرد. رئیس جمهور آمریکا همچنین اخیرا اعلام کرد که دولت او سقف تعداد پناهندگانی که می‌توانند به این کشور بیایند را به ۱۲۵۰۰۰ نفر افزایش می‌دهد. سقف قبولی سالانه پذیرش پناهنده در دولت ترامپ ۱۵ هزار نفر بود.

 

در پی آن سیل پناهجویانی که به سوی مرز‌های جنوبی آمریکا روانه شدند، به شکل چشمگیری سیر صعودی به خود گرفت. تا جایی که خود بایدن اخیرا از مهاجران خواست تا به آمریکا نیایند. دولت جو بایدن که این هفته‌ها با مشکلات عدیده‌ای در مواجهه با سیل مهاجران دست و پنجه نرم می‌کند، قصد دارد از مکزیک و گواتمالا درخواست کند تا از ورود مهاجران غیر قانونی جلوگیری کنند.

 

به نظر می‌رسد دولت فعلی آمریکا برخلاف دولت ترامپ که به مهاجر ستیزی شهره بود، سیاست مشخصی در قبال مهاجران ندارد و برای حل این بحران دچار سردرگمی شده است.

امتیاز شما

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.