کد خبر : 19548
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مرداد 1402 - 12:21
-

تشییع پیکر دو شهید حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) با حضور گسترده مردم شیراز

تشییع پیکر دو شهید حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) با حضور گسترده مردم شیراز
آیین تشییع پیکرهای ۲ شهید عملیات تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) ساعت ۹ صبح چهارشنبه ۲۵ مردادماه ۱۴۰۲ با حضور گسترده مردم و مسئولان از میدان شهدا آغاز شد. این مراسم از میدان شهدا تا آستان حضرت شاهچراغ (ع) ادامه داشت .

آبان نیوز نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، استاندار فارس، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در آیین تشییع شهیدان غلامعباس عباسی و محمد جهانگیری حضور دارند.

به گزارش ایرنا از شیراز ، حجت الاسلام ابراهیم کلانتر تولیت آستان حضرت شاهچراغ (ع) در این مراسم با تسلیت شهادت دو تن از عزیزان و جانثاران این مرز و بوم گفت : پس از حمله نخست تروریست ها به حرم مطهر همه خادمان با هوشیاری کامل آماده دفاع از حریم حرم شدند ، ما انتقام خون شهیدان را خواهیم گرفت.

حجه الاسلام شیخ علیرضا حدایق بر پیکر شهیدان غلامعباس عباسی و محمد جهانگیری نماز گزارد و پیکر مطهر شهید جهانگیری برای تشییع و خاکسپاری به شهرستان مرودشت منتقل گردید.

یک عامل تکفیری عصر روز یکشنبه با سلاح گرم وارد حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) شد و از ورودی اقدام به تیراندازی به سمت زائران و خادمان کرد.

170555494

در این حادثه تا کنون ۲ نفر شهید و هفت نفر(پنج نفر مجروح و ۲ نفر مصدوم) مجروح یا مصدوم شده اند که همه آنها به مراکز درمانی منتقل و تحت مداوا قرار دارند.

یک نفر عامل این حادثه تروریستی با ورود به موقع ماموران امنیتی و انتظامی دستگیر شد.

حرم شاهچراغ(ع) روز چهارشنبه چهارم آبان سال ۱۴۰۱ نیز مورد حمله تروریستی داعش قرار گرفت که در نتیجه آن ۱۳ نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند. عاملان این اقدام تروریستی یک ماه گذشته اعدام شدند.

170555496

امتیاز شما
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.