کد خبر : 19670
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 مرداد 1402 - 14:35
-

وزیر بهداشت: برای پویایی نظام سلامت شرایط ورود نخبگان را تسهیل کردیم

وزیر بهداشت: برای پویایی نظام سلامت شرایط ورود نخبگان را تسهیل کردیم
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر افزایش بهره‌وری نظام سلامت تاکید کرد و گفت: برای پویایی نظام سلامت، شرایط ورود نخبگان را به این ساختار تسهیل کرده‌ایم که در کنار آن باید بهره‌وری مراکز درمانی افزایش یابد

آبان نیوز |  بهرام عین‌اللهی در جلسه شورای معاونان وزارت بهداشت با حضور حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در وزارت بهداشت افزود: به همین منظور، تعرفه بخش دولتی و خصوصی را یکسان‌سازی کرده و سقف کارانه برداشته شده و مالیات‌ها را از ۳۰ درصد به ۱۰ درصد کاهش داده‌ایم.

وزیر بهداشت اظهار داشت: برای سازگار کردن سبک زندگی با مؤلفه‌های سلامت باید از خانواده شروع کنیم. بنابراین طرح سلامت خانواده را طراحی و اجرا کردیم که در این طرح هر کدملی یک پرونده الکترونیک سلامت خواهد داشت.

وی مهمترین رکن آموزش را استادان و اعضای هیأت علمی خواند و بر اعتلای روحیه جهادی و انقلابی استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها تاکید کرد و اظهار داشت: آموزش ارکان مختلفی دارد که مهمترین رکن آن استاد است و هرچه در این زمینه سرمایه‌گذاری شود، کیفیت آموزش ارتقا خواهد یافت.

وزیر بهداشت با بیان اینکه از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، ارتقای شاخص‌های بهداشت، سلامت و پیشرفت در حوزه پزشکی است، افزود: سازمان‌های بین‌المللی اذعان دارند که حوزه سلامت جمهوری اسلامی ایران در منطقه در جایگاه نخست قرار دارد؛ آنچنان که در دوران همه‌گیری کرونا برای مقابله با این ویروس توانستیم ۶ نوع واکسن ایرانی تولید کنیم و امروز پیشرفته‌ترین درمان‌های سرطان را در کشور انجام دهیم، هر چند دشمن با نادیده‌انگاری این دستاوردها، سعی در بزرگنماییِ کوچکترین مشکلات دارد.

عین‌اللهی با اشاره به سفر رییس جمهور و هیات همراه به برخی کشورهای آمریکای جنوبی و آفریقا، افزود: همه این کشورها جمهوری اسلامی ایران را کشوری مرجع و برخوردار از فناوری و دانش پیشرفته در حوزه‌های گوناگون به خصوص علم پزشکی می‌شناختند، به پزشکی ایران اعتماد کامل داشتند و بر این باور بودند که دیپلماسی سلامت ایران تاکنون، رویکردی موفق و ابتکارآمیز داشته است.

وزیر بهداشت یکی از موفقیت‌های جمهوری اسلامی را ادغام آموزش پزشکی در نظام خدمات سلامت توصیف کرد و افزود: ادغام آموزش پزشکی در خدمات سلامت موجب رشد و ترقی حوزه سلامت شد.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم ارتقای اخلاق پزشکی و گسترش معنویت و تهذیب در جامعه اظهار داشت: سلامت تنها مختص جسم نیست، بلکه سلامت معنوی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی ضمن اشاره به رشد طب ایرانی و مکمل در کشور گفت: اکنون در ۱۲ دانشگاه علوم پزشکی، دانشکده‌های طب سنتی فعال هستند و ما طب ایرانی و مکمل را ظرفیتی می‌دانیم که در خدمت سلامت جامعه قرار دارد. طب ایرانی و مکمل در نظام شبکه تعریف شده و داروهای آن نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

تاکید بر ارتقای سلامت عمومی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این نشست، ضمن قدردانی از خدمات و تلاش‌های شبانه‌روزی وزیر بهداشت، معاونان ‌این وزارتخانه و مجموعه خادمان و مدافعان سلامت گفت: ارتباط وزارت بهداشت با شورای عالی انقلاب فرهنگی، ارتباطی حکیمانه ست و هر تصمیمی نیز که در این شورا برای نظام سلامت اتخاذ می‌شود، باید با استفاده از نظر کارشناسی وزارت بهداشت و متخصصان فن باشد.

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه گفت: آنچه از حوزه سلامت انتظار می‌رود، سیاستگذاری و تنظیم‌گری با نگاه حکمرانی به سلامت و علوم پزشکی است و همین نگاه، موجب اتخاذ و اجرای نظام مند تصمیمات می‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تاکید بر نگاه راهبردی به ارتقای سلامت عمومی گفت: باید بیش از گذشته ورزش همگانی را ترویج کرد؛ زیرا آنچه اکنون در کشور رونق دارد، یا ورزش حرفه‌ای و یا زیبایی اندام است و سهم ورزش عمومی بسیار کمرنگ دیده شده است؛ در حالی که ورزش برای عموم افراد جامعه باید به فرهنگ تبدیل شود.

حجت‌الاسلام خسروپناه گفت: هرچه بیمارستان ساخته و پزشک تربیت شود، مادام که فرهنگ عمومی سلامت گسترش نیابد، به هدف‌گذاری‌ها در حوزه رشد شاخص‌های سلامت نخواهیم رسید بنابراین پیشگیری، اولویت تمام حوزه‌های نظام سلامت را تشکیل داده است./برنا

امتیاز شما

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.