کد خبر : 21122
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 شهریور 1402 - 11:54
-

آشتی بایدن با بن سلمان

آشتی بایدن با بن سلمان
ین سلمان ولیعهد عربستان که زمانی مورد انتقاد رئیس‌جمهوری آمریکا قرار گرفته بود، حالا با برخورد گرم و دست دادن صمیمانه او در اجلاس ۲۰۲۳ گروه بیست در دهلی‌نو مواجه شده است.

آبان نیوز| جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز شنبه در حاشیه اجلاس گروه بیست به گرمی از محمد بن سلمان، رهبر دوفاکتوی عربستان سعودی استقبال کرد.

به گزارش آفتاب نیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این مقامات همراه با چند رهبر دیگر در نشست گروه ۲۰ در دهلی‌نو حضور یافته‌اند. این رهبران برای اعلام یک طرح بلندپروازانه برای ایجاد کریدور ریلی و کشتیرانی که هند را به خاورمیانه و اروپا متصل می‌کند، گردهم آمده‌ بودند.

در پایان اعلام این خبر، بایدن لبخندی زد و با ولیعهد سعودی دست داد. میزبان امسال گروه بیست هم که نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند بود، به سرعت دست خود را روی دستان آنها گذاشت.

این احوالپرسی گرم و صمیمانه، با آخرین دیدار بایدن و بن سلمان که ژوئیه ۲۰۲۲ در جده عربستان بود، کاملا تفاوت داشت. در جریان آن برخورد، بایدن به طرز ناخوشایندی با مشت زدن به دست بن سلمان احوالپرسی کرد و حتی همین برخورد سرد هم مورد انتقاد شدید فعالان حقوق بشری قرار گرفت که از تصمیم بایدن برای دیدار با رهبر دوفاکتوی عربستان ناراحت بودند.

بن سلمان به دلیل نقض‌های حقوق بشری مورد انتقاد شدید قرار داشته است. مقامات اطلاعاتی ایالات متحده پیشتر به این نتیجه رسیدند که این شاهزاده سعودی در قتل جمال خاشقجی، نویسنده آمریکایی در سال ۲۰۱۸ که منتقد سرسخت دیوان پادشاهی آل‌سعود بود، دست داشته است.

امتیاز شما

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.