کد خبر : 21615
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1402 - 8:22
-

آلمان کمک‌ به پناهجویان را بشدت کاهش می‌دهد

آلمان کمک‌ به پناهجویان را بشدت کاهش می‌دهد
منابع آگاه در آلمان دوشنبه اعلام کردند که دولت فدرال این کشور برای کاهش بودجه و مقابله با تورم، از سال آینده کمک‌ها به پناهجویان را به نصف کاهش خواهد داد.

 آبان نیوز | ۲ منبع دولتی که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که برلین روز دوشنبه به ایالت‌ها اعلام کرد که سال آینده حداکثر ۱.۷ میلیارد یورو برای پوشش دادن هزینه‌های پناهجویان اختصاص خواهد داد. این رقم در سال جاری میلادی ۳.۷۵ میلیارد یورو بود.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، یک سخنگوی وزارت دارایی آلمان گفت که مقام‌های ایالتی و دولت فدرال دوشنبه جلسه‌ای در این باره برگزار کردند اما نشست آنها نتیجه‌ای نداشت. وی افزود: مسئولیت اسکان و نگهداری از پناهجویان با ایالت‌هاست و دولت فدرال به مسائل ملی می‌پردازد.

در همین حال، منابع آگاه تاکید کردند که دولت فدرال آلمان هزینه‌های نگهداری و ادغام پناهجویان اوکراین را نیز حذف خواهد کرد.

پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین، بیش از میلیون اوکراینی به آلمان پناهنده شده‌اند. شهرداری‌ها و ایالت‌های شانزده‌گانه آلمان خواستار دریافت بودجه بیشتر برای تامین هزینه‌های این پناهجویان شده‌اند.

از سوی دیگر، نانسی فازر وزیر کشور آلمان شنبه گفت که برلین قصد دارد به منظور مقابله با بحران مهاجران کنترل‌های مرزی با لهستان و جمهوری چک را افزایش دهد.

اداره مهاجرت آلمان در ماه اوت اعلام کرد که شمار درخواست‌های مهاجران از ماه ژانویه تا ژوئیه در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۷۸.۱ درصد افزایش یافته است.

همچنین وزارت کشور آلمان هفته گذشته اعلام کرد که این کشور «بدلیل چالش‌های گسترده در مورد پذیرش و اسکان مهاجران» پذیرش داوطلبانه پناهجویان از ایتالیا را متوقف می‌کند.

از آنجایی که چندین کشور اتحادیه اروپا میزبان چهار میلیون پناهنده اوکراینی هستند، اکنون اسکان و پشتیبانی از پناهجویان در بسیاری از موارد به سختی انجام می‌شود.

امتیاز شما
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.