کد خبر : 2258
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 فروردین 1400 - 9:33
-

فهرست ثروتمندترین افراد جهان به روز شد/ بزوس بار دیگر رتبه نخست را از آن خود کرد

فهرست ثروتمندترین افراد جهان به روز شد/ بزوس بار دیگر رتبه نخست را از آن خود کرد
مجله فوربس جدول ثروتمندترین افراد در جهان را بر اساس ارزش سهام خالص افراد بار دیگر به روز کرد و مدیرعامل آمازون هنوز هم نفر اول است.

به گزارش آبان‌نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه فوربس، طبق روال گذشته خود، فهرست ثروتمندترین افراد جهان تا پایان ماه مارس را منتشر کرد. در این فهرست بار دیگر نام جف بزوس، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت آمازون به عنوان نفر اول به چشم می‌خورد.

 

این نشریه برای تکمیل رتبه بندی میلیاردر‌های خود، فراز و نشیب روزانه ثروتمندترین افراد جهان را ردیابی می‌کند. بستر ردیابی ثروت، به روزرسانی‌های مداوم در مورد ارزش خالص و رتبه بندی هر فردی را که توسط میلیاردر فوربس تایید شده، فراهم می‌کند. ارزش سهام عمومی افراد هر ۵ دقیقه با باز شدن بورس سهام مربوطه به روز می‌شود (۱۵ دقیقه تاخیر برای قیمت سهام وجود دارد).

 

رتبه‌های اول تا پنجم جدول رتبه بندی

 

افرادی که ثروت آن‌ها به طور قابل توجهی به شرکت‌های خصوصی گره خورده، دارایی خالص آن‌ها یک بار در روز به روز می‌شود. در مواردی که شخصی صاحب سهمی در یک شرکت خصوصی باشد که ۲۰ درصد یا بیشتر از ارزش خالص وی را به خود اختصاص دهد، ارزش شرکت با توجه به شاخص بازار خاص صنعت یا منطقه که توسط شرکای فوربس ارائه می‌شود، در صورت موجود بودن سیستم‌های تحقیقاتی تنظیم می‌شود. پنج ثروتمند اصلی به صورت چرخشی، از پنج برنده و بازنده بزرگ در طول روز در بالای صفحه معرفی می‌شوند و به دنبال آن فهرست کاملی از میلیاردر‌ها به ترتیب ارزش خالص در ادامه این جدول رتبه بندی وجود دارد.

 

در این جدول جف بزوس با ۱۸۰.۳ میلیارد دلار دارایی رتبه اول را دارد و پس از آن، برنار آرنو، بازرگان و کلکسیونر فرانسوی با ۱۵۷.۹، ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا و اسپیس ایکس با ۱۵۳.۱، بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت با ۱۲۷.۴ و مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت فیسبوک با ۱۰۵.۹ میلیارد دلار جایگاه‌های دوم تا پنجم را به خود اختصاص داده‌اند.

 

شایان ذکر است، در حال حاضر ۴۸ فرد با ثروت بالای ۳۰ میلیارد دلار در جهان هستند و برای قرار گرفتن در بین ۱۰۰ فرد ثروتمند جهان باید دست‌کم ۱۸.۱ میلیارد دلار ثروت داشت.

امتیاز شما
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.