کد خبر : 2264
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 فروردین 1400 - 11:55
-

روحانی در جلسه هیات دولت:

نیازمندیم که در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ تکرار کنیم/ آمریکا مقصر صد درصد تحریم است

نیازمندیم که در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ تکرار کنیم/ آمریکا مقصر صد درصد تحریم است
رییس‌جمهوری در اولین جلسه هیات دولت در سال ۱۴۰۰ گفت: پاسداشت ۱۲ فروردین این است که مردم در اداره کشور حضور داشته باشند، انتخابات بسیار مهم است تا مردم ببیند چه کسی انتخاب می‌شود؛ تا صندوق رای است نظام جمهوری اسلامی ایران به همین شکوه خواهد بود.

به گزارش آبان‌نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسن روحانی رئیس جمهور در اولین جلسه هیئت دولت در سال ۱۴۰۰ با اشاره به فرا رسیدن روز جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: این مردم هستند که نظامی را برای خود برمی‌گزینند، در قانون اساسی در اصل اول می‌گوید جمهوری اسلامی ایران و این دارای سه لایه مهم است؛ جمهوریت، اسلامیت و ایرانیت.

 

روحانی ادامه داد: هویت ایرانی و فرهنگ ایران برای ما مهم است. منافع ملی کشور به معنی عام کلمه، منافع ملی کشورمان ایران به عنوان یک پایه از موازین اسلام در قانون گذاری است و اداره کشور ایران در اختیار مردم است.

 

روحانی بیان کرد: این مردم هستند که مدیریت کشور را با آرای خود انتخاب می‌کنند؛ نظر، فکر و انتخاب مردم خیلی مهم است. تمام حرکت‌های انقلابی در ۱۶۰ سال پیش برای این بود که مردم بتوانند انتخاب کنند و کسی به مردم چیزی را تحمیل نکنند. پاسداشت ۱۲ فروردین این است که مردم در اداره کشور حضور داشته باشند، انتخابات بسیار مهم است تا مردم ببیند چه کسی انتخاب می‌شود؛ تا صندوق رای است نظام جمهوری اسلامی ایران به همین شکوه خواهد بود.

 

رئیس جمهور اظهار کرد: برای مسائل کشور راه حلی جز اصل ۵۹ قانون اساسی وجود ندارد، قانون اساسی با رای مردم تثبیت شد، قانون اساسی تجدید شده با همه با پرسی و رفراندوم انجام شد، البته ایران سوئیس نیست که اگر ۱۰۰ هزار نفر بخواهند رفراندوم برگزار شود، این اتفاق بیفتد، کشور ما متفاوت است.

 

او افزود: ۱۲ فروردین یک روز نیست بلکه یک فرهنگ، مسیر و راه برای حل مسائل پیچیده در مملکت است.

 

روحانی تصریح کرد: ۴ ماه تا انتخابات در پیش داریم که به نظر من هر ساعت آن مهم است و دولت می تواند هر لحظه تصمیم مهمی بگیرد، مردم این وظیفه مهم را بر عهده ما گذاشتند و باید به نحو احسنت آن را انجام دهیم، بنابراین موضوع انتخابات مسئله مهمی است. هرچه مردم انتخاب کنند مبارک است و از هر جناحی باشد فرقی نمی‌کند، اکنون ما نیازمندیم که ۱۲ فروردین را در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ تکرار کنیم.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه موضوع سلامت مردم و کرونا هم جزء موارد دیگری است که در این ۴ ماه در دستور کار ما قرار دارد گفت: نمره بالایی شرکت‌های دانش بنیان و تولیدکنندگان در عرصه کرونا می‌گیرند؛ برای دستیابی به بسیاری از تجهیزات و دارو‌ها مشکل داشتیم، اما همه به کار آمدند و تلاش کردند؛ ما از روز اول کیت تشخیص کرونا نداشتیم، اما اکنون در اختیار داریم و کار بسیار بزرگی انجام شد.

 

او تصریح کرد: در این مقطع کار بزرگ ما واکسن است؛ میلیون‌ها دوز واکسن خریداری و برخی هم وارد شد. واکسنی که ما وارد می‌کنیم، مجانی است و طبق برنامه تزریق آن برای افراد سالمند و بیمار زمینه‌ای در اولویت قرار دارد.

 

روحانی گفت: چرا یک ایرانی برای زدن واکسن باید به کشور دیگر برود، ما مشکلی در این حوزه نداریم و هر بخش خصوصی می‌توانند با ارز نیمایی واکسن خریداری کنند.

 

رئیس جمهور بیان کرد: مسئله دیگر ما در ۴ ماه آینده مسئله تحریم است؛ تا امروز در موضوع تحریم صد درصد آمریکا مقصر است.

 

او اظهار کرد: دولت جدید آمریکا تاکنون هیچ اقدام عملی جدی انجام نداده است، البته به زبان واشنگتن گفته که فشار حداکثری شکست خورده و راه دولت قبلی آمریکا اشتباه است اما در عمل کاری نکردند؛ اگر قبول دارید که اقدامات ترامپ در قبال ایران تروریستی بود پس چرا راه او را ادامه می‌دهید؟

 

این خبر در حال تکمیل است…

امتیاز شما
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.