کد خبر : 23087
تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1402 - 11:40
-

رئیس سازمان غذا و دارو:کمبود شیرخشک رو به پایان است / بیش از ۸میلیون قوطی شیرخشک در آبان‌ماه توزیع شد

رئیس سازمان غذا و دارو:کمبود شیرخشک رو به پایان است / بیش از ۸میلیون قوطی شیرخشک در آبان‌ماه توزیع شد
سیدحیدر محمدی بیان کرد:در مجموع 30 روز آبان ماه، 8 میلیون و 700 هزار عدد قوطی شیرخشک معمولی (رگولار) در کشور توزیع شد که عددی بی‌سابقه است تصریح کرد: این در حالی است که سال گذشته که وضعیت عادی بود، ماهانه بین 5 میلیون تا 5 میلیون و 500 هزار عدد قوطی توزیع شده است، به این ترتیب، این افزایش توزیع نشان از افزایش سرعت تأمین و توزیع دارد و حاکی از آن است که کمبود شیرخشک رو به پایان است و بازار به‌سمت اشباع پیش می‌رود.

آبان نیوز | سیدحیدر محمدی امروز در اجلاس شورای کلان منطقه ۹ کشور که به‌میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مجتمع شهدای سلامت برگزار شد، اظهار داشت: در راستای اصلاح سیاست‌های ارزی شیرخشک و به‌‌منظور اطمینان از مدیریت صحیح زنجیره تأمین شیرخشک برای نوزادان، سازمان غذا و دارو اقدام به برپایی گروه‌های نظارتی گسترده در سطح کشور کرد؛ بدین ترتیب که شرکت‌های توزیع‌کننده شیرخشک، در سطح کشور به‌صورت همزمان مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

به گزارش تسنیم ، وی با بیان اینکه در مجموع ۳۰ روز آبان ماه، ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار عدد قوطی شیرخشک معمولی (رگولار) در کشور توزیع شد که عددی بی‌سابقه است تصریح کرد: این در حالی است که سال گذشته که وضعیت عادی بود، ماهانه بین ۵ میلیون تا ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار عدد قوطی توزیع شده است، به این ترتیب، این افزایش توزیع نشان از افزایش سرعت تأمین و توزیع دارد و حاکی از آن است که کمبود شیرخشک رو به پایان است و بازار به‌سمت اشباع پیش می‌رود.

رئیس سازمان غذا و دارو اضافه کرد: کشور در شرایط جنگ اقتصادی است و متناسب با آن تدابیر لازم در تمامی حوزه‌ها از جمله حوزه سلامت اندیشیده شده است، حوزه سلامت وابسته به نرخ ارز است و یکی از مواردی که رابطه تنگاتنگ با مسائل ارزی دارد بحث تأمین دارو، تجهیزات پزشکی، اقلام دارویی و شیرخشک است.

محمدی افزود: برای برخی اقلام دارویی و شیرخشک از ارز دولتی ۴۲۰۰تومانی استفاده می‌کنیم و با وجود آنکه در بودجه سالیانه اتباع و زائران و گردشگران غیرایرانی دیده نشده است، اما ما در برنامه‌ریزی‌مان این گروه‌ها را هم دیده‌ایم؛ البته مشکلاتی هم با ارز‌های غیررسمی ۵۰هزارتومانی و بیشتر داریم، اما تلاشمان این بوده است که با همکاری بانک مرکزی خریدهای‌مان بر مبنای ۳ ارز رسمی باشد.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: خوشبختانه در آبان ماه وضعیت خوبی در بحث تأمین شیرخشک داشتیم و امیدواریم که این وضعیت مطلوب و حتی بهتر از آن را در آذر ماه هم ببینیم. در حوزه دارو به ثبات نسبی رسیدیم و در زمینه اقلام و مواد آرایشی و بهداشتی هم مشکلی نداریم و ما در تمامی بخش‌های مرتبط با حوزه‌ غذا و دارو نظارت جدی داریم.

محمدی با ابراز اینکه “یکی از مشکلات ما مطالبات بیمه‌هاست که در پرداختی‌ها به شرکت‌های خصوصی هم مشکل ایجاد کرده است”، خاطرنشان کرد: از بیمه‌ها می‌خواهیم که عملکرد بهتری در بحث پرداخت به شرکت‌ها، داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها داشته باشند.

وی اضافه کرد: سازمان برنامه و بودجه قول پرداخت ۱۲۰۰ میلیارد تومان را به وزارتخانه و دانشگاه‌ها و دانشکده‌های تابعه در بحث دارو داده است، موضوعی که طبق دستور معاون اول رئیس جمهور است و امیدواریم که این پرداختی در اسرع وقت و بدون تأخیر انجام شود؛ همچنین خواستار اختصاص تسهیلات و اعتبارات موردنیاز از سوی بانک‌های عامل هستیم تا در حوزه ارزی به‌ مشکل نخوریم.

امتیاز شما
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.