کد خبر : 23883
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 بهمن 1402 - 14:35
-

اخطار فدراسیون کوهنوردی: تا جمعه کوه نروید

اخطار فدراسیون کوهنوردی: تا جمعه کوه نروید
فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی هشدار داده که با توجه به شرایط آب و هوایی از امروز تا جمعه از صعود به ارتفاعات اجتناب شود.

آبان نیوز | بر اساس اعلام فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی، پیش‌بینی شده که در ارتفاعات شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز، ارتفاعات زاگرس، ارتفاعات جنوب کشور و با شدت کمتر در ارتفاعات شمال شرق شاهد فعالیت سامانه بارشی خواهیم بود. به همین دلیل برای بیش از ۱۵ استان هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

به گزارش ایسنا ، پیش‌بینی شده که بارش‌ها از ظهر پنجشنبه در مناطق مذکور شدت می‌گیرد و به ویژه در زاگرس مرکزی و بخش جنوبی کشور از شدت بیشتری برخوردار است. از طرفی ابرناکی و مه‌آلودگی گسترده در مناطق کوهستانی کشور، کاهش دید افقی و عمودی و احتمال انحراف از مسیر، ورزش باد شدید، کولاک، تشدید سوزباد و شرایط وقوع بهمن و ریزش برف نیز وجود دارد.

فدراسیون کوهنوردی هشدار داده که “کلیه فعالیت‌های مرتبط با کوهستان اعم از کوهنوردی، دره‌نوردی، اسکی و سایر فعالیت‌ها با توجه به شرایط مخرب جوی مخاطره‌آمیز و خطرناک است.”

برای ارتفاعات شمال تهران نیز از چهارشنبه تا جمعه (یازدهم تا سیزدهم بهمن) هوای ابری و مه‌آلود، به تناوب بارش برف، وزش باد شدید، کولاک و وقوع بهمن پیش‌بینی شده به همین دلیل اخطار داده شده که طی این مدت از صعود و انجام فعالیت‌های مرتبط به کوهنوردی اجتناب شود.

امتیاز شما
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.