کد خبر : 24330
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 اسفند 1402 - 11:22
-

اعلام هشدار قرمز هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز ۲۸ اسفند

اعلام هشدار قرمز هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز ۲۸ اسفند
کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز دوشنبه ۲۸ اسفندماه خبر داد و گفت: در روز سه‌شنبه برای استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد هشدار سطح قرمز صادر شده است.

آبان نیوز| به گزارش وزارت راه و  شهرسازی، کبری رفیعی با اشاره پیش‌بینی وضعیت آب و هوای روز یکشنبه ۲۷ اسفندماه اظهار کرد: امروز در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش.‌های پراکنده را شاهد هستیم.

وی افزود: از روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی جدید به کشور مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوب الرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی، بارندگی رگبار، رعد و برق، در برخی نقاط تگرگ و گرد و خاک و در نقاط سردسیر بارش برف را در پی دارند.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در روز سه شنبه این بارش‌ها تشدید می‌شوند و بیشترین شدت سامانه بارشی در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد است که هشدار سطح قرمز برای آن‌ها صادر شده است مردم باید توجه داشته باشند که از سفر به این مناطق باید خودداری کنند.

رفیعی ادامه داد: در روز چهارشنبه به عنوان اولین روز سال ۱۴۰۳ از فعالیت سامانه بارشی کم می‌شود، اما به غیر از استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان، سایر مناطق بارش دارند و این سامانه به تدریج از کشور خارج می‌شود.

وی افزود: روز‌های سه شنبه و چهارشنبه آب‌های خلیج فارس و دریای عمان متلاطم می‌شوند.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: بیشینه دمای تهران امروز ۲۱ درجه بالای صفر است، اما در روز‌های دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه رگبار باران و رعد و برق را دارد./میزان

امتیاز شما
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.