کد خبر : 24341
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 فروردین 1403 - 20:22
-

فوری:حمله هوایی اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق/سردار محمدرضا زاهدی به شهادت رسید

فوری:حمله هوایی اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق/سردار محمدرضا زاهدی به شهادت رسید
تلویزیون دولتی الاخباریه سوریه امروز دوشنبه گزارش داد رژیم صهیونیستی ساختمان کنسولی سفارت ایران در جنوب غربی دمشق را مورد حمله هوایی قرار داد.

آبان نیوز|جنگنده‌های رژیم صهیونیستی غروب امروز ساختمان کنسولگری ایران در خیابان المزه دمشق را هدف حملات هوایی قرار دادند.

خبرنگار تسنیم در دمشق می‌گوید که احتمالاً ۵ نفر در این حمله شهید شده‌اند. با وجود این، هنوز هیچ آمار رسمی از خسارت و تلفات این حمله منتشر نشده است.

سفیر ایران: اقدام اسرائیل پاسخ قاطع ما را همراه خواهد داشت

حسین اکبری، سفیر ایران در دمشق گفت: «این ساختمان با جنگنده های اف ۳۵ و ۶ موشک مورد حمله قرار گرفت. من در محل کار خودم در سفارت بودم. رژیم صهیونیستی جرم و جنایت های زیادی علیه دیپلمات‌ها انجام داده است.»

وی اضافه کرد: «بعد از این همه جنایت در ۶ ماه گذشته ضد ملت فلسطین امروز هم این جنایت را علیه ایران مرتکب شد. شماری از مستشاران ایرانی در ساختمان بودند و به شهادت رسیدند. این عمل پاسخ قاطع ما را در پی خواهد داشت.»

اکبری تصریح کرد: «تاکنون اواربرداری کامل انجام نشده و بین ۵ تا ۷ نفر به شهادت رسیدند و آمار دقیق بعدا منتشر خواهد شد. دو نفر از نیروهای پلیس نیز به شهادت رسیدند. ما فعلا نمیتوانیم اسامی را اعلام کنیم.»

دیدار وزیر خارجه سوریه با سفیر ایران در دمشق 

فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه پس از حضور در سفارت ایران در دمشق با حسین اکبری، سفیر ایران دیدار کرد.  وزیر خارجه سوریه گفت: «ما شدیدا این حمله رژیم اسرائیل را محکوم میکنیم و می‌گوییم این رژیم هرگز نمی‌تواند بر روابط سوریه و ایران تاثیر بگذارد.»

وی همچنین در مکالمه با «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر خارجه کشورمان از سفارت ایران در دمشق جنایت اخیر رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

شهادت سردار زاهدی

المیادین نوشت که سردار محمدرضا زاهدی از فرماندهان سپاه قدس در حمله هوایی ساعتی پیش صهیونیستها به دمشق به شهادت رسیده است. برخی منابع به تسنیم گفتند که «سردار محمدهادی حاجی رحیمی» معاون سردار زاهدی نیز از شهدای امروز حمله رژیم صهیونیستی به دمشق است.

سردار محمدرضا زاهدی متولد ۱۱ آبان ۱۳۳۹ در اصفهان، در سال ۱۳۵۹ به سپاه پاسداران پیوست و در طول جنگ تحمیلی از فرماندهان میانی سپاه بود و فرماندهی تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم را از ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۵ برعهده داشت.

وی در فاصله سالهای ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۰ فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین(ع) بود. زاهدی در فاصله سالهای ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷  فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران بود.

وی از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۵ با حفظ سمت فرمانده قرارگاه ثارالله نیز شد و از  سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸  معاونت عملیات سپاه پاسداران را هم برعهده داشت. سردار زاهدی از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۵ در نیروی قدس فعالیت می‌کرد و فرمانده سپاه سوریه و لبنان بود.

توضیحات وزارت دفاع سوریه درباره تجاوز رژیم صهیونیستی به مجاورت سفارت ایران 

وزارت دفاع سوریه تایید کرد که در حمله هوایی رژیم اسرائیل ساختمان کنسولگری ایران هدف حمله قرار گرفته است.

در بیانیه وزارت دفاع سوریه آمده است حدود ساعت ۵ عصر، دشمن اسرائیلی اقدام به یک تجاوز هوایی از سمت جولان اشغالی کرد و ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را هدف قرار داد.

بازدید وزیر خارجه سوریه از سفارت ایران پس از حمله اسرائیل 

خبرنگار المیادین گزارش داده فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه به همراه استاندار دمشق در حال بازدید از ساختمان سفارت ایران و ساختمان مجاور آن که هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته، هستند.

ساختمان کنسولگری و محل اقامت سفیر هدف تجاوز اسرائیل

العالم گفته هدف ساختمان کنسولگری و محل اقامت سفیر در منطقه «المزه» در دمشق بوده است. این شبکه خبری همچنین گزارش داده‌ است سفیر ایران و خانواده ایشان در سلامت کامل هستند.

امتیاز شما

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.