کد خبر : 7088
تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 - 21:20
-

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اعلام کرد

احتمال تزریق دُز سوم واکسن کرونا به سالمندان قزوینی

احتمال تزریق دُز سوم واکسن کرونا به سالمندان قزوینی

آبان نیوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: احتمالا به زودی تزریق دز سوم واکسن کرونا برای افراد بالای ۶۰ سال در قزوین آغاز می‌شود، در حال حاضر برای بیماران خاص و کادر درمان تزریق می‌شود. پیمان نامدار در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که عصر ۸ آبان در سالن جلسات استانداری قزوین

آبان نیوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: احتمالا به زودی تزریق دز سوم واکسن کرونا برای افراد بالای ۶۰ سال در قزوین آغاز می‌شود، در حال حاضر برای بیماران خاص و کادر درمان تزریق می‌شود.

پیمان نامدار در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که عصر ۸ آبان در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: به دلیل فروکش کردن بیماری در استان قزوین مدتی است که جلسات ستاد کرونا برگزار نشده است البته جلسات را به صورت تخصصی و با حضور افراد کمتری برگزار کردیم.

وی افزود: در حال حاضر شهرستان آبیک در وضعیت قرمز، شهرستان آوج در وضعیت زرد و چهار شهرستان دیگر در وضعیت نارنجی قرار دارند، شهرستان آبیک به دلیل وجود  ۲۵ بیمار بستری در هفته در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: تعداد فوتی‌ها طی هفته گذشته ۱۷ نفر بود و شرایط ثابت است، همچنین در هفته گذشته استان قزوین در حوزه بستری بیشتر از میانگین کشوری بوده است اما از نظر میزان فوت کمتر از میانگین کشوری است، سیر موارد بستری، سرپایی و فوتی در کشور نزولی است.

وی بیان کرد: تعداد پذیرش روزی ۵۰ تا ۷۰ نفر است و مجموع بستری‌های موجود بین عدد ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر ثابت شده است، سیر نزولی هفته‌های گذشته هم طی سه هفته ثابت مانده است، هم‌اکنون ۶۹ نفر در ای سی یو بیمارستان در شرایط بدحال بستری هستند و  ۲۱ نفر به دستگاه کمک تنفسی متصل هستند.

نامدار خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲ فوتی داشتیم، اغلب فوتی‌ها واکسن نزدند یا درصد کمی واکسن زدند و بیماری زمینه‌ای دارند یا در سنین بالا هستند، در ۲۷ مهر ماه در شرایطی مشابه پیک‌سوم قرار گرفتیم و زنگ خطری به صدا در آمده است که افرادی واکسن نزدند باعث شرایط موجود شدند، ما در استان قزوین چهار پیک داشتیم برخلاف استان‌های دیگر که درگیر پیک ۵ شدند، ما چهار پیک داشتیم که یک پیک طولانی بود.

وی افزود: استان قزوین با تمام تنگناهای مالی که دارد همچنان تست سرپایی را جدی گرفته و این تست مانند گذشته در حال انجام است، کشور ایران همانند ترکیه و روسیه نسبت به برخی از کشورها با کشندگی بالای ویروس روبه‌رو است که می‌توان یکی از مهمترین دلیل آن را ژنتیک دانست، در مهر ماه ما با روند کاهشی فوتی‌ها روبه‌رو بودیم، فوت در سنین جوانی نیز به دلیل واکسیناسیون رو به کاهش است اما روند بستری طی سه هفته ثابت مانده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: مردم و دستگاه‌های اجرایی دچار خستگی مفرط شدند و علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته میزان رعایت پروتکل‌ها در استان قزوین به ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر بیشترین میزان مورد مثبت در بخش‌های آبیک، محمدیه، قزوین مرکزی، اسفرورین و تاکستان مرکزی است، در حال حاضر میزان موارد مثبت در طارم به صفر رسیده است، البته این تغییرات همواره با بالا و پایین همراه بوده است به طوری که ماه گذشته میزان موارد مثبت در دشتابی بویین زهرا بالا بود اما حالا با کاهش روبه‌رو شده است.

نامدار خاطرنشان کرد: روند مراقبت در منزل در حال انجام است و تاکنون ۵ هزار مراقبت در منزل انجام شده است، روند بروز موارد مثبت بستری در قزوین روندی نزولی است و فوتی‌ها در حال کاهش است، در شهرستان البرز روند افزایشی دارد که نیاز است مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به واکسیناسیون انجام شده، بیان کرد: برخی از مردم حدود ۱۲ درصد تمایل به واکسن ندارند و باید آن‌ها را ترغیب به واکسن کنیم چرا که می‌توانند مخاطراتی برای سایرین ایجاد کنند، در ادارات، حمل و نقل عمومی، سالن‌های ورزشی و دستگاه‌های دولتی باید از ورود افرادی که واکسن نزدند جلوگیری کنیم و صرفا افرادی که حداقل یک دز واکسن تزریق کردند وارد شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: روسیه بالاترین فوتی جهان را دارد وقتی ارزیابی می‌شود می‌بینیم ۳۶ درصد جمعیت آن ۲ دز واکسن را تزریق کرده‌اند، در استان قزوین بالای ۸۵ درصد افراد بالای ۱۸ سال واکسن دریافت کردند و پوشش کامل به ۶۰ درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: تا امروز یک میلیون و چهارصد و ۶۸ هزار دز واکسن در استان تزریق شده، تصمیم‌گیری‌های ویژه‌تری در این خصوص انجام شده است، تمام مراکز جامع خدمات استان آمادگی دارند که واکسیناسیون و تزریق واکسن را در خود دارند.

نامدار یادآور شد: احتمالا به زودی تزریق دز سوم واکسن برای افراد بالای ۶۰ سال را خواهیم داشت، در حال حاضر برای بیماران خاص و کادر درمان تزریق می‌شود. /ایسنا

امتیاز شما
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.