کد خبر : 15893
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 تیر 1402 - 10:23
-

فاز ۲ آزادراه تهران-شمال افتتاح شد/رییس جمهور: آزادراه تهران شمال نماد خودباوری و توانایی ملت است

فاز ۲ آزادراه تهران-شمال افتتاح شد/رییس جمهور: آزادراه تهران شمال نماد خودباوری و توانایی ملت  است
بفاز ۲ آزادراه تهران-شمال با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

آبان نیوز| مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال صبح امروز با حضور رییس جمهور، «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی و «سید پرویز فتاح» رئیس بنیاد مستضعفان، افتتاح شد.

مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال ، دوآب شهرستانک در استان البرز را به پل زنگوله در استان مازندران متصل می کند و با بهره برداری از آن، ۳۰ دقیقه از زمان سفر کاسته می‌شود.

این مسیر شامل ۱۷ رشته تونل و ۹ دستگاه پل به طول ۱۹.۷ کیلومتر است و ۸۶ درصد آن از تونل ها و گالری ها عبور می کند. برای احداث مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال، به ارزش روز، ۱۷ هزار میلیارد تومان هزینه شده و به نسبت جاده چالوس، ۵ کیلومتر از مسیر را کوتاهتر می‌کند.

با بهره برداری از این مسیر و حذف پیچ و خم‌های جاده چالوس، احتمال وقوع سوانح جاده ای به میزان قابل توجهی کاسته شده و سالانه ۱۲.۵ میلیون لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی می‌شود.

کاهش آلاینده‌ها به میزان ۵۱۱ تن در سال و همچنین کاهش استهلاک وسائل نقلیه عبوری، از دیگر ویژگی های تردد مسافران در این مسیر است. برای ساخت این مسیر از قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال، روزانه بالغ بر ۳۰۰۰ نفر فعالیت داشتند و ۱.۱ میلیون متر مکعب علمیات کوهبری، ترانشه، سنگبرداری و خاکریزی در آن انجام شده است.

سید ابراهیم رئیسی در آئین بهره‌برداری از مسیر قطعه دوم آزادراه تهران شمال گفت: این طرح نماد اراده جدی مهندسان، مشاوران و کارگران ایرانی است.

وی تاکید کرد: صرفه‌جویی در وقت و مال مردم و کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای از مزایای استفاده از آزادراه تهران شمال است.

وی با بیان این که «حوادث و تلفات جاده‌ای در کشور واقعا ناراحت‌کننده است» افزود: هم ما ناراحتیم و هم پلیس راهور. آمار نباید تا این میزان باشد.

رئیس‌جمهور با بیان این که «این طرح از آن دسته کارهای بسیار ارزشمندی است که برای مردم صرفه‌جویی‌های بسیاری به دنبال دارد» افزود: این طرح نماد آفتخارآفرینی برای کشور و ملت است، کار،‌ کار بزرگی است که انجام شده است.

وی با قدردانی از همه کسانی که در گذشته کارهایی انجام دادند و همکارانی که در این دوره با کمک بنیاد مستضعفان تلاش کردند  تاکید کرد: کار ادامه روند تکمیل آزادراه تهران شمال با همین همتی که تا امروز انجام شده، ادامه خواهد یافت و با همین دقت امروز نهایی خواهد شد.

رئیس جمهور تاکید کرد: تمام طرح از جمله ابزار،‌ مهندسان و تکنولوژی کار ایرانی است که برای ما بسیار ارزش دارد.

امتیاز شما
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.