کد خبر : 2111
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 فروردین 1400 - 9:11
-

بلینکن تحریم‌های چین علیه مقامات آمریکا و کانادا را محکوم کرد

بلینکن تحریم‌های چین علیه مقامات آمریکا و کانادا را محکوم کرد
وزیر خارجه آمریکا اقدام متقابل چین در تحریم مقامات این کشور و کانادا را محکوم کرد.

به گزارش آبان‌نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به تحریم‌های چین علیه مقامات این کشور و کانادا واکنش نشان داد.

 

به نقل از پایگاه خبری هیل، آنتونی بلینکن روز شنبه در بیانیه‌ای اقدام چین در محکوم کردن مقامات آمریکا و کانادا را محکوم کرد.

 

در متن این بیانیه آمده است: ایالات متحده تحریم‌های بی اساس جمهوری خلق چین (PRC) را علیه دو کمیساریای کمیسیون آزادی مذهبی بین‌المللی آمریکا (USCIRF) که ظاهراً به تلافی تحریم‌های واشنگتن علیه مقامات چین در ارتباط با نقض جدی حقوق بشر در سین کیانگ وضع شده، را محکوم می‌کند.

 

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: تلاش‌های پکن برای ارعاب و ساکت کردن کسانی که در دفاع از حقوق بشر و آزادی‌های اساسی صحبت می‌کنند، فقط به بررسی بین المللی رو به رشد در مورد نسل کشی و جنایات علیه بشریت در سین کیانگ کمک می‌کند.

 

پیش از این نیز جاستین تردوو، نخست وزیر کانادا این تحریم‌ها را “حمله به شفافیت و آزادی بیان” خوانده بود.

 

چین در واکنش به تحریم‌های اعمال شده علیه شهروندان و گروه‌های چینی بر سر سین کیانگ، تحریم‌هایی علیه اشخاص حقیقی و حقوقی در آمریکا و کانادا اعلام کرد.

 

وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای گفت: پکن، گیل مانچین، رئیس کمیسیون آزادی مذهب بین المللی آمریکا و تونی پرکینز، نایب رئیس این کمیسیون را تحریم خواهد کرد.

 

بر اساس این بیانیه، چین همچنین مایکل چونگ، نماینده کانادایی در مجلس، کمیته فرعی حقوق بشر بین الملل و کمیته دائمی امور خارجه و توسعه بین المللی مجلس عوام کانادا را تحریم می‌کند.

 

چندی پیش، وزرای خارجه اتحادیه اروپا چین را به دلیل آنچه نقض حقوق بشر در منطقه سین کیانگ غربی نامیدند در فهرست تحریم‌های خود قرار دادند.

امتیاز شما
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.