کد خبر : 2651
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 فروردین 1400 - 14:16
-

آخرین آمار کرونا در ایران/ کرونا جان ۱۹۳ نفر دیگر را در ایران گرفت/ شناسایی ۲۱ هزار بیمار جدید

آخرین آمار کرونا در ایران/ کرونا جان ۱۹۳ نفر دیگر را در ایران گرفت/ شناسایی ۲۱ هزار بیمار جدید
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با شناسایی ۲۰ هزار و ۹۵۴ بیمار جدید کرونا در کشور رکورد شناسایی بیمار در یک روز شکسته شده و با فوت ۱۹۳ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۳ هزار و ۶۹۹ نفر رسید.

به گزارش آبان‌نیوز و به نقل از ایرنا، سیما سادات لاری روز چهارشنبه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۸ فروردین) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۰ هزار و ۹۵۴ نفر بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۳۱۹ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۹۸۴ هزار و ۳۴۸ نفر رسید.

 

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۷۵ هزار و  ۸۹۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین چهار هزار و ۱۷۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۱۳ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۲۲۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

لاری افزود: هم اکنون۲۵۷ شهرستان از جمله همه مراکز استانها و کلانشهرها در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین ۱۲۹ شهرستان نارنجی، ۵۱ شهرستان زرد و ۱۱ شهرستان آبی هستند. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.

 

آمار مرگ ها افزایش می یابد/ در خانه بمانید

 

وی گفت: شیوع ویروس جهشی یافته انگلیسی در سراسر کشور، بیماری کووید۱۹ با سرعت در کشور رو به افزایش است شیب بستری در بیمارستانها به مراتب تندتر از خیزهای دوم و سوم این بیماری است. ما در جنگ تمام عیار با بیماری هستیم و در روزهای آتی شاهد افزایش موارد مرگ و میر خواهیم بود. بنابراین با توجه به شرایط بسیار سخت فعلی از مردم در همه گروه های سنی درخواست داریم که در خانه بمانید و جز در موارد خیلی ضروری از خانه خارج نشوید و در صورت نیاز ضروری برای خروج از خانه حتما از ماسک استفاده کنید.

امتیاز شما
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.