کد خبر : 3206
تاریخ انتشار : شنبه 11 اردیبهشت 1400 - 10:00
-

فرمانده سنتکام: آمریکا به زودی عراق را ترک نخواهد کرد

فرمانده سنتکام: آمریکا به زودی عراق را ترک نخواهد کرد
فرمانده نیرو‌های تروریست آمریکا در خاورمیانه تاکید کرد این کشور قصد خارج کردن نظامیان خود از خاک عراق را ندارد.

به گزارش آبان‌نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فرمانده نیرو‌های تروریست آمریکا در منطقه غرب آسیا تاکید کرد نظامیان این کشور به این زودی‌ها خاک عراق را ترک نخواهند کرد.

 

به نقل از پایگاه الحره، ژنرال کنت مکنزی در مصاحبه‌ای همزمان با خروج نظامیان آمریکا از افغانستان اعلام کرد نیرو‌های آمریکایی در عراق باقی می‌مانند. فرمانده آمریکایی افزود: ما به درخواست دولت عراق در اینجا هستیم و به مبارزه با داعش با همکاری ائتلاف (بین المللی) ادامه می‌دهیم. ماموریت ما هنوز تمام شده است.

 

فرمانده سنتکام به تمجید از نقش ارتش عراق پرداخت و گفت عراقی‌ها به تنهایی می‌جنگند. مأموریت ما از جنگ مستقیم به پشتیبانی و آموزش بیشتر تغییر یافته است. این موقعیتی است که ما خواهان آن هستیم. مکنزی تصریح کرد که آینده نیرو‌های آمریکایی در عراق از طریق مذاکره با دولت بغداد مشخص خواهد شد. وی تأکید کرد: فکر می‌کنم ما عراق را به این زودی ترک نخواهیم کرد.

 

این ژنرال آمریکایی به نقش دولت عراق در دفاع از نیرو‌های آمریکایی و ائتلاف اشاره کرد و افزود: من از فعالیت‌های نیرو‌های امنیتی عراق و محافظت آن‌ها از شرکای ائتلاف در برابر حمله خوشحالم. این مسئولیت دولت عراق است و من خوشحالم که آن‌ها با موفقیت این مسئولیت را به عهده می‌گیرد (اگرچه) همیشه موفق نبوده است.

 

مکنزی در پایان مدعاهایش این را هم گفت که سلاح‌های ایران در عراق تهدیدی مستقیم برای حاکمیت عراق است. وی مدعی شد: آن‌ها علاوه بر اینکه ما را تهدید می‌کند، تهدیدی نیز برای عراق است.

 

اظهارات فرمانده نیرو‌های تروریست سنتکام در حالی عنوان می‌شود که بنا به مصوبه پارلمان عراق، نیرو‌های آمریکایی ملزم به خروج از این کشور هستند. با این حال آمریکا به بهانه مبارزه با داعش و طرح ریزی حملات علیه مواضع خود سعی دارد لزوم حضور خود در عراق را به همگان بقبولاند.

امتیاز شما
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.