کد خبر : 662
تاریخ انتشار : جمعه 22 اسفند 1399 - 10:28
-

امضای بایدن بر بسته مشوق اقتصادی به منظور مقابله با کرونا

امضای بایدن بر بسته مشوق اقتصادی به منظور مقابله با کرونا
جو بایدن بسته کمک مالی به منظور مقابله با اثرات همه گیری کرونا را به امضا رساند.

به گزارش آبان‌نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه بسته ۱.۹ تریلیون دلاری (معادل ۱۹۰۰ میلیارد دلاری) را به منظور تبدیل شدن به قانون به امضا رساند؛ اقدامی که به نوشته پولیتیکو نخستین دستاورد مهم قانونی وی به حساب می‌آید.

 

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در دفتر خود خطاب به خبرنگاران در این خصوص گفت: در هفته‌هایی که این لایحه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، واضح بود درصد بالایی از مردم آمریکا، افراد مستقل و دوستان جمهوریخواه ما این مسأله را روشن کردند. آن‌ها روشن کردند که به شدت از طرح نجات مردم آمریکا حمایت می‌کنند.

 

امضای این بسته مشوق اقتصادی تنها چند ساعت پیش از سخنرانی پنجشنبه شب بایدن به مناسبت یکسالگی همه گیری کرونا انجام شد.

 

بایدن در این سخنرانی گفت: شمار جان باختگان به دلیل همه گیری کووید ۱۹ در آمریکا از مجموع تلفات کشور طی دو جنگ جهانی، جنگ ویتنام و حوادث تروریستی یازده سپتامبر بیشتر است.

 

وی افزود: طی همه گیری کرونا شاهد حملات نژادپرستانه علیه آسیایی تبار‌ها در آمریکا بودیم. این حملات نفرت افکنانه علیه شهروندان آمریکایی آسیایی تبار باید متوقف شود و آن‌ها نباید مورد هجمه قرار بگیرند. این افراد نباید در خیابان‌ها از جان خود بیمناک باشند.

 

بایدن تاکید کرد: همه گیری کرونا سال گذشته با سکوت و بی توجهی مواجه شد و همین مسئله باعث گسترش آن و افزایش شمار مرگ و میر شد. کارزار مبارزه با کووید ۱۹ هنوز به پایان نرسیده است و همه باید واکسن کرونا دریافت کنند.

این بسته مشوق اقتصادی پیشتر در سنای آمریکا به تصویب رسیده بود و پس از آن به مجلس نمایندگان برگشته بود. این بسته روز چهارشنبه موفق شد در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب برسد.

امتیاز شما
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.