کد خبر : 20446
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 شهریور 1402 - 13:09
-

براساس جدیدترین نظرسنجی،

آمریکایی‌ها سن بایدن و ترامپ را برای ریاست جمهوری مناسب نمی‌دانند

آمریکایی‌ها سن بایدن و ترامپ را برای ریاست جمهوری مناسب نمی‌دانند
نتایج نظرسنجی یک موسسه نشان می‌دهد که شهروندان آمریکایی «جو بایدن» و «دونالد ترامپ» را برای نامزدی انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری ایالات متحده بسیار سالخورده می‌بینند و حضور چهره‌هایی جوان‌تر در میان نامزدها را خواستار هستند.

 آبان نیوز | شبکه خبری «ای‌بی‌سی نیوز» روز دوشنبه با اشاره به نتایج نظرسنجی موسسه «ای پی نورک» (Associated Press-NORC) ، نوشت: بسیاری از آمریکایی ها به طرز شگفت انگیزی در تعیین ویژگی‌هایی که بایدن نمی‌تواند تغییر دهد (سن) اتفاق نظر دارند.

مطابق این نظرسنجی، ۷۷ درصد از مردم اعلام کردند که بایدن برای چهار سال دیگر خیلی سالخورده است. گفته می شود ۸۹ درصد جمهوری خواهان و ۶۹ درصد دموکرات ها چنین عقیده‌ای دارند.

این گزارش می افزاید: نزدیک به نیمی از رده سنی بزرگسال هواخواه دموکرات ها در آمریکا نیز معتقدند که ترامپ هم برای پست ریاست جمهوری بسیار مسن است.

این نظرسنجی نشان می دهد که بخش گسترده ای از جامعه آمریکا خواهان پاکسازی گسترده‌ در تالارهای قدرت هستند و اعمال محدودیت سنی برای پست های ریاست‌جمهوری، کنگره و دیوان عالی هستند. براساس این نظرسنجی نزدیک به دو سوم بزرگسالان در ایالات متحده از تعیین محدودیت سنی برای نامزدهای پست های یادشده حمایت می کنند.

به طور خاص، ۶۷ درصد مردم از الزام تعیین محدودیت سنی برای قضات دیوان عالی، ۶۸ درصد برای نامزدهای مجلس نمایندگان و سنا و ۶۶ درصد برای نامزدهای ریاست جمهوری حمایت می کنند.

براساس مطلب درج شده در این شبکه خبری، یکی از مولفه های جالب توجه نظرسنجی جدید AP- NORC این بود که از مردم می خواست نخستین کلمه یا عبارتی را که هنگام نام بردن از اسم نامزدها به ذهنشان می رسد، بیان کنند. این پاسخ‌ها نشان می‌دهد که موضوع سن به شکل ویژه ای برای بایدن مساله سازتر است تا ترامپ.

در این میان، ۲۶ درصد سن بایدن را مساله می دانند و ۱۵ درصد دیگر از کلماتی همچون «آهسته» یا «گیج» برای توصیف وی استفاده کردند و حتی عبارتی همچون «سیب زمینی» هم در میان کلمات توصیفی برای بایدن استفاده شده است.

در طرف دیگر ماجرا، تنها سه درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی برای نخستین توصیف از ترامپ از واژه «گیج» و یک درصد هم از صفت «سالخورده» یا موارد مشابه استفاده کردند و در عوض، کلماتی مانند «فاسد» (۱۵ درصد)، «بد»، اصطلاحات منفی (۱۱ درصد) و کلماتی مانند «دروغگو» (۸ درصد) بکار برده شده است.

این نظرسنجی از میان یکهزار و ۱۶۵ بزرگسال در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۴ آگوست ۲۰۲۳ (۱۹ تا ۲۳ مرداد) انجام شده است و حاشیه خطای نمونه گیری برای همه پاسخ دهندگان مثبت یا منفی ۳.۸ درصد است./ایرنا

امتیاز شما
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.