کد خبر : 17260
تاریخ انتشار : جمعه 30 تیر 1402 - 18:43
-

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی

آینده احیای برجام مبهم است

آینده احیای برجام مبهم است
این دیپلمات روس معتقد است: مشکل اصلی در موضع گیری غیرسازنده برلین، لندن و پاریس و همچنین واشنگتن است که در سال 2018 از اجرای تعهدات خویش در چارچوب این توافقنامه سر باز زدند. به گفته اولیانوف، آنها ظاهراً علاقه خود را به برجام از دست داده‌اند

آبان نیوز| نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین معتقد است، وضعیت مبهم توافق هسته‌ای با ایران به دلیل مواضع مخرب واشنگتن، لندن، برلین و پاریس است و امکان انحلال پیمان استارت از سوی روسیه یا آمریکا بعید است. میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین در مصاحبه با روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو که روز جمعه منتشر شده، ابراز عقیده کرد که چشم انداز احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در خصوص برنامه هسته‌ای ایران در حال حاضر بسیار مبهم است.  وی در پاسخ به سئوالی در این باره گفت: «چشم انداز این مسئله بسیار مبهم و پیچیده است. یادآوری می‌کنم که مذاکرات بر سر بازگرداندن توافق هسته‌ای ایران از آوریل ۲۰۲۱ تا مارس ۲۰۲۲ در وین برگزار شد. تصمیمات مفصلی در این زمینه تهیه شد که شامل لغو مرحله‌ای تمام تحریم‌های آمریکا علیه ایران و بازگشت همزمان تهران به پارامترهای مشخص شده در چارچوب برجام در زمینه برنامه هسته‌ای‌ این کشور بود. اما لحظه مطلوب و مناسب دیگر از دست رفته و مطلقاً در طول یک سال و نیم گذشته هیچ اتفاقی رخ نداده است.» این دیپلمات روس یادآور شد، مشکل اصلی در موضع گیری غیرسازنده برلین، لندن و پاریس و همچنین واشنگتن است که در سال ۲۰۱۸ از اجرای تعهدات خویش در چارچوب این توافقنامه سر باز زدند. به گفته اولیانوف، آنها ظاهراً علاقه خود را به برجام از دست داده‌اند.

نماینده دائم روسیه هشدار داد: به نظر من آنها مرتکب یک اشتباه استراتژیک جدی می شوند، زیرا موضوع در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و تنش‌ها هر لحظه ممکن است با پیامدهای بسیار ناخوشایندی تشدید شود و باید مانع از چنین روندی شد.

امتیاز شما

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.