کد خبر : 17322
تاریخ انتشار : شنبه 31 تیر 1402 - 14:50
-

تابلوی سهراب سپهری ۲۱ میلیارد فروخته شد

تابلوی سهراب سپهری ۲۱ میلیارد فروخته شد
هفدهمین حراج تهران با حضور ۱۱۰ اثر هنری مدرن و معاصر ایران عصر دیروز از ۱۰۰ هنرمند برگزار شد. در این دورۀ حراج ۲ اثر از سهراب سپهری گران‌ترین آثار به حساب می‌آیند که یکی ۲۱.۳ میلیارد و دیگری ۱۲.۴ میلیارد تومان فروخته شدند. این حراج با رقم کلی ۲۱۱ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان به پایان رسید.

هفدهمین دوره حراج تهران که به فروش آثار هنر مدرن و معاصر ایران اختصاص داشت، روز گذشته در هتل پارسیان آزادی برگزار شد و توانست با فروش ۱۰۰ اثر ارائه شده به مبلغ ۲۱۱ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان، رکورد چشمگیری را در مارکت هنر ایران ثبت کند.

به گزارش ایلنا، اجرای مراسم حراج را حسین پاکدل به عهده داشت و ۱۱۰ اثر شامل ۸۶ نقاشی، ۹ مجسمه، ۴ عکس و ۱۱ تابلو نقاشی‌خط به هنردوستان ارائه شد که در نهایت ۱۰۰ اثر به فروش رسید. فروش بیش از ۹۰ درصد آثار این رویداد نشان‌دهنده استقبال مجموعه‌داران هنری از آفرینش‌های هنرمندان ایرانی است.

همچنین علاوه بر آثاری از هنرمندان تثبیت‌شده مارکت هنر ایران مثل سهراب سپهری، حسین زنده‌رودی، منیر فرمانفرماییان، محمد احصائی، پرویز تناولی، منصور قندریز، منوچهر یکتایی و… تعداد زیادی از آثار هنرمندان معاصر ایران به خصوص چهره‌های جوان‌تر در این حراج عرضه شد که مورد اقبال مجموعه‌داران هنری قرار گرفت.

فروش ۲۱۱ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومانی حراج تهران در هفدهمین دوره نشان داد که این رویداد اقتصادی هنر به هدف خود در رونق بازار هنر کشور و ایجاد توازن میان قیمت آثار هنری ایران در مارکت جهانی و بازار داخلی دست یافته است.

در این دوره از حراج ۱۴۳ خریدار در مزایده شرکت کردند که ۵۷ نفر یعنی حدود ۴۰ درصد از شرکت‌کنندگان برای اولین بار در حراج حاضر می‌شدند. یکی دیگر از ویژگی‌های هفدهمین حراج تهران که در این دوره کاملا مشهود بود، فروش چهل درصد آثار به قیمت میلیاردی بود که نشان از تثبیت جایگاه سرمایه‌گذاری در عرصه هنر دارد.

ثبت رکوردهای جدید

این اثر سهراب سپهری بیش از ۲۱ میلیارد تومان به فروش رفت

1 2 768x465 1 e1690023553479ا

این اثر از شیشه‌گران ۱۷ میلیارد تومان فروخته شد

2 768x312 1
در هفدهمین حراج تهران ۱۱۰ اثر از ۱۰۰ هنرمند عرضه شد که ۱۰۰ اثر یعنی ۹۱ درصد آثار به فروش رسیدند. رکورد گران‌ترین اثر این دوره به یک تابلو بدون عنوان از سهراب سپهری رسید که به قیمت ۲۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فروخته شد. پس از آن اثری از کوروش شیشه‌گران با قیمت ۱۷ میلیارد در جایگاه دوم قرار گرفت. اثر دیگری از مجموعه تنه‌درختان سهراب سپهری نیز با قیمت ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در جایگاه سوم ایستاد. در این دوره از حراج تهران ۵۰ اثر با ارزش بیش از یک میلیارد تومان برآورد قیمت شد که در نهایت ۴۵ اثر یعنی نزدیک به نیمی از آثار فروخته شده با قیمت میلیاردی چکش خوردند.

 

امتیاز شما
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.