کد خبر : 17387
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مرداد 1402 - 8:40
-

مقام ارشد امنیتی اسرائیل: با قدرت روزافزون حماس در کرانه باختری مواجه هستیم

مقام ارشد امنیتی اسرائیل: با قدرت روزافزون حماس در کرانه باختری مواجه هستیم
یکی از مطلع‌‌ترین مسئولین سابق رژیم صهیونیستی اعتراف کرد: امکان اعمال بازدارندگی علیه جنبش حماس وجود ندارد، چون (به‌ادعای وی) این گروه فلسطینی از آنچه تصور می‌کنیم به ایران نزدیک‌تر است.

آبان نیوز | «مائیر بن شابات» رئیس سابق شورای امنیت رژیم صهیونیستی اذعان کرد: جنبش حماس امروز یکی از جنبش‌‌هایی است که به‌طور ۱۰۰درصد، ما از بازدارندگی‌اش عاجز هستیم.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بن‌شابات که بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ در یکی از بالاترین مسئولیت‌های امنیتی رژیم صهیونیستی حضور داشت در گفتگو با بخش عربی سایت خبری ای۲۴ تأکید کرد: آنچه طی این مدت شاهد آن بودیم، خویشتنداری ارادی و هدفمند حماس بوده است (و ارتباطی با اقدامات بازدارندگی رژیم صهیونیستی ندارد).

او در خصوص رابطه این گروه  با حزب‌الله و ایران هم گفت: نمی‌توان آن را یک پیمان توصیف کرد بلکه مشارکت دو جناح و ساختار نظامی برای از بین بردن اسرائیل است.

بن‌شابات که به‌شدت مورد اعتماد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی قرار دارد و به همین خاطر وی در آخرین سال‌های خدمتش از سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی شاباک و فرماندهی منطقه جنوبی ارتش این رژیم به این پست منصوب شده بود، فاش کرد، برنامه اصلی و محوری زمان حاضر تل‌آویو ایجاد جدایی امنیتی بین کرانه باختری و غزه است.

او که هم‌اکنون رئیس مؤسسه تحقیقات امنیتی و راهبردهای صهیونیستی “میسگاف” است، تأکید کرد: موفقیت تشکیلات خودگردان در راستای منافع اسرائیل قرار دارد، اما خطر روزافزونی که ما با آن مواجه هستیم، افزایش قدرت حماس در کرانه باختری است، زیرا ما نمی‌خواهیم که شاهد حضور و فعالیت ساختاری متحد با ایران در داخل کرانه باختری باشیم.

امتیاز شما
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.