کد خبر : 20189
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 شهریور 1402 - 12:23
-

شمارش معکوس هندی ها برای فرود بر روی ماه

شمارش معکوس هندی ها برای فرود بر روی ماه
هند در دومین تلاش سعی دارد امروز فضاپیمای چاندیان-3 را بروی قطب جنوب ماه فرود بیاورد

آبان نیوز| هند دومین تلاش خود را برای فرود روی ماه را امروز چهارشنبه انجام خواهد داد، ماموریتی که برای اکتشاف در ماه است واین فرود برای جایگاه هند به عنوان یک قدرت فضایی نو ظهور  بسیار مهم است،این تلاش تنها چند روز پس از سقوط یک فرودگر مشابه روسی انجام می شود ..

به گزارش رویترز، فضاپیمای چاندرایان-۳متعلق به سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) حدود ساعت ۶:۰۴ بعد از ظهر در قطب درجنوب ماه فرود خواهد آمد. به وقت محلی (۱۲:۳۴ بعد از ظهر به وقت گرینویچ) چهارشنبه، کمتر از یک هفته پس از شکست ماموریت لونا-۲۵ روسیه رخ می دهد

چاندریان در زبان هندی و سانسکریت به معنای وسیله نقلیه ماه است.این دومین تلاش و ماموریت هند برای فرود با موفقیت یک مدارگرد در ماه است .هند در سال۲۰۱۹ چاندریان-۲ را داشت که در ماموریت خود شکست خوردو این فرودگر بر روی ماه سقوط کرد.

کارلا فیلوتیکو، یکی از شرکا و مدیر عامل شرکت مشاوره اسپیس‌تک پارتنرز می گوید: “فرود بر روی قطب جنوبی (ماه) در واقع به هند اجازه می دهد تا در صورت وجود یخ آب در ماه اکتشاف کند. و این برای داده های تجمعی و علم زمین شناسی ماه بسیار مهم است.”.

انتظار و هیجان برای فرود در چهارشنبه، با تیترهای بنرها در سراسر روزنامه ها و کانال های خبری با تایمر شمارش معکوس برای فرود در حال اجرا بود.

نماز در معابد، مساجد و کلیساهای این کشور برگزار شد و دانش آموزان مدرسه در حالی که منتظر نمایش زنده فرود بودند، پرچم سه رنگ هند را تکان دادند

رسانه ها گزارش دادند، نخست وزیر نارندرا مودی، فرود را از آفریقای جنوبی، جایی که در نشست جاری بریکس شرکت می کند، تماشا خواهد کرد.

زمین ناهموار فرود در قطب جنوب را دشوار می کند و اولین فرود تاریخی خواهد بود. یخ آب منطقه می تواند سوخت، اکسیژن و آب آشامیدنی را برای ماموریت های آینده تامین کند.

برای هند، یک فرود موفقیت‌آمیز بر ماه نشان‌دهنده ظهور آن به عنوان یک قدرت فضایی است زیرا دولت نخست‌وزیر نارندرا مودی به دنبال تشویق سرمایه‌گذاری در پرتاب‌های فضایی خصوصی و کسب‌وکارهای مبتنی بر ماهواره است

امتیاز شما

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.