کد خبر : 20553
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 شهریور 1402 - 10:06
-

حجت الاسلام و المسلمین مصطفوی نیا: به هیچ عنوان اجازه داده نخواهد شد هیچ کارخانه و کارگاهی تعطیل شود

حجت الاسلام و المسلمین  مصطفوی نیا: به هیچ عنوان اجازه داده نخواهد شد هیچ کارخانه و کارگاهی تعطیل شود
رییس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان افزود: تمام تلاش ما در دستگاه قضایی آن است که با همه ظرفیتمان در جهت رونق تولید تلاش کنیم، به هیچ عنوان اجازه داده نخواهد شد هیچ کارخانه و کارگاهی تعطیل شود.

آبان نیوز | یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دستگاه قضایی کشور حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید و رفع موانع این حوزه است از این رو دستگاه قضایی مصمم به حمایت جدی از سرمایه‌گذاری برای رونق تولید وبه تبع آن اشتغال در کشور است.

در همین رابطه حجت الاسلام والمسلمین رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با میزان در مورد کمک به احیای واحدهای تولیدی گفت: طی بازدیدی که از کارخانه سجاد یکتا انجام شد مشخص شد که این کارخانه با مشکلات مالی و کمبود نیروی انسانی مواجه و جهت فروش محصولات غذایی خود با مشکل برخورد کرده است که با تدبیردستگاه قضایی استان از تعطیلی این کارخانه جلوگیری بعمل آمد.

حجت الاسلام و المسلمین علی مصطفوی نیا افزود: با هماهنگی با مدیرکل زندان‌های استان مقرر شد در راستای کمک به این واحد تولیدی نیروی کار این کارخانه تامین و محصولات این کارخانه به میزان مورد نیاز زندانیان از این واحد تولیدی تهیه شود .

وی در مورد ارائه تسهیلات به این واحد تولیدی ادامه داد: تسهیلات یک میلیارد تومانی مورد نیاز این واحد تولیدی جهت اشتغالزایی زندانیان نیز تامین و بزودی به این واحد پرداخت می شود.

رییس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان افزود: تمام تلاش ما در دستگاه قضایی آن است که با همه ظرفیتمان در جهت رونق تولید تلاش کنیم، به هیچ عنوان اجازه داده نخواهد شد هیچ کارخانه و کارگاهی تعطیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفوی نیا با تأکید بر تکلیف کلیه دستگاه‌های اجرایی استان بر حمایت از تولید و رفع موانع پیش روی سرمایه گذاران، از تداوم پیگیری‌های جدی دستگاه قضایی و حمایت‌های مقتضی جهت رفع مشکل واحد‌های تولیدی تا حصول نتیجه مطلوب خبر داد.

وی ادامه داد: کارگران و تولیدکنندگان در خط مقدم جهاد اقتصادی هستند و مسئولان دستگاه‌های اجرایی برای کمک به این افراد باید با ورود میدانی به موضوع، از نزدیک مشکلات را بررسی و برای رفع آن چاره اندیشی کنند.

رییس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان افزود: تولیدکنندگان حمایت و پشتیبانی دستگاه قضایی را پشتوانه محکمی برای انجام فعالیت‌های خود قرار دهند و مشکلات خود را بدون واسطه مطرح کنند تا دستگاه قضایی به آن رسیدگی و به حل مشکل آن‌ها کمک کند.

حمید شهریاری مدیر کارخانه سجاد یکتا لبنیاتی پنج ستاره نیز گفت: کارخانه صنایع غذایی سجاد یکتا در زمینی به مساحت ۶۰۰۰ متر مربع و با زیربنای ۲۴۰۰ متر مربع در شهرک صنعتی زاهدان ایجاد شده است.

وی میزان سرمایه گذاری این واحد تولیدی را ۴۰ میلیار تومان عنوان کرد و افزود: ظرفیت تولید این کارخانه ۱۰۰ تن انواع ماست، دوغ و شیر پاستوریزه است که متاسفانه تنها می‌توانیم با شرایط موجود روزانه ۲ تن تولید داشته باشیم.

وی اضافه کرد: صنایع کوچک و متوسط براساس مزیت و قابلیت‌های بومی و منطقه‌ای که دارند بسترساز توسعه صنعتی از طریق کارآفرینی، نوآوری و تغییر فناوری، پویایی صنعت، افزایش تولید ملی، رونق تولید، توسعه صادرات و در نهایت ایجاد فرصت‌های شغلی و افزایش درآمد بر اقتصاد جهانی تاثیر گذارند.

شهریاری ضمن تقدیر از دستگاه قضایی استان و حل مشکل افزود: با حمایت دستگاه قضایی مشکل عمده این کارخانه که نیروی کار و فروش محصول بود مرتفع شد.

وی یکی از مشکلات این واحد صنعتی را خارج شدن شیر مازاد از استان عنوان کرد و افزود: چرا باید شیر مازاد استان که می‌تواند در اختیار کارخانه‌های عمل آور قرار گیرد به خارج استان فرستاده شود و ما را با کمبود مواد اولیه روبه رو سازد.

شهریاری ادامه داد: ارزش ریالی کارخانه در حال حاضر ۱۰۰ میلیارد تومان است و به جای اینکه در این کارخانه بیش از ۱۵۰ نفر نیروی کار مشغول باشند فقط ۸ نفر نیروی ثابت و ده نفر مددجو در چرخه اشتغال هستند در صورتی که یکی از مشکلات جوانان بیکاری است.

وی افزود: حمایت از تولید کنندگان نباید فقط توسط دستگاه قضایی صورت گیرد و باید همه نهاد‌های متولی از سرمایه گذاران در استان حمایت تا آن‌ها در استان ماندگار شوند و به چرخه تولید کمک کنند.

وی ادامه داد: اگر چرخه تولید در استان راه بیفتد ما هیچ جوان بیکاری در استان نخواهیم داشت.

امتیاز شما
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.