کد خبر : 3869
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400 - 22:17
-

انتخابی کاپ آسیا بسکتبال ۲۰۲۱ - اندونزی

شروع مقتدرانه ایران در پنجره سوم/ قطر حرفی برای گفتن نداشت

شروع مقتدرانه ایران در پنجره سوم/ قطر حرفی برای گفتن نداشت
تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود از پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۱ اندونزی، به مصاف قطر رفت.

آبان نیوز: از ساعت ۱۷:۳۰ امروز (شنبه) ۲۲ خرداد ۱۴۰۰، تیم‌ ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود از پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۱ اندونزی به مصاف تیم ملی قطر رفت که در پایان، با نتیجه قاطع ۸۴ – ۴۶ حریف خود را از پیش رو برداشت.

تیم‌ ملی ایران این دیدار را با ترکیب ابتدایی آرون ‌گرامی‌پور، ارسلان کاظمی، صمد نیکخواه بهرامی، محمد جمشیدی و بهنام یخچالی آغاز کرد.

قطر نیز با ترکیب ابتدایی خالد محمد، باباکار، مومر تالا، امیر مویکیچ و اندوی الحاج وارد زمین شد.

کوارتر اول: ۲۲ ـ ۱۳ ایران

سبد نخست این بازی را قطری‌ها کسب کردند، اما در ادامه یخچالی با پرتاب سه امتیازی ایران را ۳ بر ۲ پیش انداخت. دفاع ایران در ۴ دقیقه نخست بازی شرایط خوبی نداشت تا قطر ۵ – ۸ پیش بیافتد. با بهتر شدن دفاع تیمی و زیر سبد توسط گرامی‌پور، شاگردان شاهین‌طبع قدرت خود را به حریف دیکته کرده و ۱۹ – ۱۰ پیشی گرفتند. این کوارتر در نهایت ۲۲ – ۱۳ به سود ایران پایان یافت.

در اواخر این کوارتر محمد حسن‌زاده، مایک رستم‌پور و سعید داورپناه به ترتیب جایگزین آرون گرامی‌پور، ارسلان کاظمی و محمد جمشیدی شدند.

کوارتر دوم: ۱۹ – ۱۰ ایران

با شروع‌ کوارتر دوم دو تیم دقت پایینی در پرتاب‌های دو و سه امتیازی داشتند. شاهین‌طبع در دقیقه ۷ کوارتر دوم کاظمی را جایگزین حسن‌زاده‌ کرد تا او پس از ۲ دقیقه و ۴۰ ثانیه‌ نخستین سبد در این کوارتر را برای ایران بگیرد. با فول گل جمشیدی که روی لی‌آپ به دست آمد ایران ۳۰ – ۱۷ پیشی گرفت. با اشتباه گرامی‌پور در حمله ‌و خطایی که او در زیر سبد ایران‌ مرتکب شد، در حالی‌ که ایران ۳۲ – ۱۹ پیش بود شاهین‌طبع‌ تقاضای وقت استراحت‌ کرد.

از اوایل کوارتر دوم و با ورود «مهو هاراچیچ» سنتر تیم قطر به زمین،‌ گرامی‌پور در مهار این بازیکن ناکام بود تا ۹ امتیاز را برای قطری‌ها به دست آورد، اما ایران همچنان ۳۸ – ۲۳ از حریف پیش بود. ۲۹ ثانیه مانده به پایان‌ کوارتر دوم شاهین‌طبع‌ مجددا تقاضای وقت استراحت ‌کرد. نهایتا این کوارتر نیز با برتری ۱۹ – ۱۰ ایران پایان یافت تا بلندقامتان با برتری ۴۱ – ۲۳ در نیمه نخست راهی رختکن شوند.

کوارتر سوم: ۲۵ ـ ۱۸ ایران

محمد حسن‌زاده ‌از ابتدای این‌ کوارتر جایگزین گرامی‌پور شد. با شروع نیمه دوم بازی قطری‌ها سعی داشتند با پرس منطقه‌ای ایران را تحت فشار گذاشته و اختلاف را کاهش دهند. با درخشش نیکخواه‌بهرامی در پرتاب‌های دو و سه امتیازی اختلاف دو تیم به ۲۳ امتیاز افزایش یافت تا ایران ۵۳ – ۳۰ پیشی بگیرد. ۵ دقیقه‌ مانده به پایان‌ کوارتر سوم صمد نیکخواه‌بهرامی چهار خطایی شد تا شاهین‌طبع او را از زمین بازی بیرون آورده و داورپناه را جایگزینش ‌کند.

دفاع خوب شاگردان شاهین‌طبع در این نیمه امتیاز گیری را برای قطر سخت کرد و با گردش توپ خوب ایران، اختلاف به ۳۰ امتیاز افزایش یافت تا نتیجه ۶۵ – ۳۵ شود. دو دقیقه مانده به پایان کوارتر سوم نیز حامد حسین‌زاده و نوید رضایی‌فر به ترتیب جایگزین یخچالی و جمشیدی شدند. در پایان این کوارتر نیز ایران همچنان ۶۶ – ۴۱ از حریف خود پیش بود.

کوارتر چهارم: ۱۸ ـ ۵ ایران

در کوارتر پایانی نیز همانند سایر کوارترها برتری با تیم‌ملی ایران بوده و شاگذدان شاهین‌طبع‌ همچنان ۷۵ – ۴۱ از خریف پیش بودند. ۷ دقیقه‌مانده به پایان بازی سینا واحدی جایگزین حامد حسین‌زاده شد. قطری‌ها می‌توانستند پس از حدود ۵ دقیقه دو ‌امتیاز را کسب کنند که‌ توسط «هاراچیچ» موقعیت خود را از دست دادند.‌

۵ دقیقه و ۲۷ ثانیه به پایان بازی داور به نیمکت ایران تکنیکال فول داد که با اعتراض صمد نیکخواه‌بهرامی کاپیتان تیم ملی همراه شد. البته قطری‌ها پرتاب خود را از دست دادند تا نتیجه همچنان ۷۵ – ۴۳ به سود ایران باقی بماند. نهایتا این کوارتر با نتیجه …. به سود شاگردان شاهین‌طبع پایان یافت تا بلند قامتان ایران با نتیجه ۸۴ – ۴۶ قطر را مقدرانه شکست دهند.

به این ترتیب ایران با ۴ برد و یک باخت صدرنشینی خود در گروه E رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا را تثبیت کرد. شاگردان شاهین‌طبع در بازی پایانی خود روز دوشنبه ساعت ۱۴:۳۰ به مصاف عربستان می‌روند./ایسنا

امتیاز شما

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.