کد خبر : 24300
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 اسفند 1402 - 9:26
-

بایدن:خواهان برقراری آتش بس ۶ هفته ای در غزه هستیم

بایدن:خواهان برقراری آتش بس ۶ هفته ای در غزه هستیم
رئیس جمهور آمریکا، حامی اصلی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، بار دیگر بر حمایت تمام قد واشنگتن از رژیم اشغالگر قدس تاکید کرد اما گفت که «اسرائیل نمی‌تواند ۳۰ هزار فلسطینی دیگر را در تعقیب حماس بکشد.»

آبان نیوز| جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بامداد یکشنبه در مصاحبه با شبکه «ام اس ان بی سی» گفت تهدید رژیم صهیونیستی به حمله به شهر رفح در جنوب نوار غزه خط قرمزی برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواهد بود اما او به سرعت از موضع خود عقب نشینی کرد و گفت: خط قرمز وجود ندارد و من نه تنها هرگز اسرائیل را رها نخواهم کرد بلکه ارائه تسلیحات به اسرائیل را هم قطع نمی‌کنم.

وی که در این مصاحبه تا حدی متناقض صحبت می‌کرد، گفت: آنها نمی توانند ۳۰ هزار فلسطینی دیگر را در نتیجه تعقیب و گریز مبارزان حماس بکشند.

به گزارش الجزیره، در حالی که حمله رژیم صهیونیستی به غزه یک فاجعه انسانی بر جای گذاشته و تاکنون هزاران فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند، بایدن مدعی شد: بنیامین نتانیاهو حق دارد از اسرائیل دفاع کرده و جنبش حماس را تحت تعقیب قرار دهد اما باید به بی‌گناهانی که در این میان از دست می‌روند هم توجه داشته باشد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت: به نظر من نتانیاهو با مخالف کردن بقیه جهان با اسرائیل، بیشتر از اینکه به این رژیم کمک کند به آن آسیب می‌زند و این اشتباه بزرگی است.

بایدن در ادامه سخنان خود خواستار برقراری آتش‌بس موقت ۶ هفته‌ای در نوار غزه و آغاز تبادل گسترده اسرا شد و گفت دستیابی به آتش‌بس موقت امکان پذیر است و او از این خواسته دست نخواهد کشید.

این در حالی است که او پیش از این تاکید کرده بود دستیابی به آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس در نوار غزه تا ماه رمضان دشوار به نظر می‌رسد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه با اشاره به شروط حماس برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه، مدعی شد: حماس خواهان یک آتش‌بس جامع است زیرا معتقد است در این صورت شانس بیشتری برای بقا دارد.

جنبش حماس اعلام کرده تنها در صورت موافقت رژیم صهیونیستی با برقراری آتش‌بس جامع و عقب‌نشینی کامل ارتش این رژیم از نوار غزه حاضر به مذاکره درباره آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا است./ایسنا

امتیاز شما
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.