کد خبر : 24008
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 بهمن 1402 - 13:00
-

حماس:

آمریکا و اسراییل مسئول جنایت در رفح هستند

آمریکا و اسراییل مسئول جنایت در رفح هستند
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با اشاره به جنایت امروز رژیم صهیونیستی در «رفح» تاکید کرد که دولت آمریکا و شخص «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور با دادن چراغ سبز به نخست وزیر این رژیم و حمایت مالی و نظامی از آن، در این جنایات شریک است.

آبان نیوز| جنبش حماس در بیانیه ای تاکید کرد: با توجه به وضعیت اسف بار شهر رفح که نزدیک به یک میلیون و چهارصد هزار فلسطینی را در خود جای داده و خیابان های آن به اردوگاه های آوارگان بدل شده، حمله ارتش رژیم صهیونیستی به این شهر، یک جنایت چند جانبه و پافشاری بر نسل کشی و کوچ اجباری و گسترش دامنه جنایت علیه ملت ماست.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری «سما»، حماس افزود: رژیم و ارتش صهیونیستی تصمیمات دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر انجام اقدامات سریع برای توقف نسل کشی را زیر پا گذاشتند و ما از کشورهای عربی، سازمان همکاری اسلامی و شورای امنیت می خواهیم که اقدامات سریع و جدی را برای توقف تجاوزهای این رژیم و ادامه نسل کشی علیه شهروندان بی پناه نوار غزه اتخاذ کنند.

در همین حال، شبکه الاقصی نیز به نقل از یکی از رهبران حماس تاکید کرد که هرگونه حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح، منجر به شکست مذاکرات برای مبادله اسرا خواهد شد.

این رهبر حماس اظهار داشت که نتانیاهو با نسل‌کشی ملت فلسطین و فاجعه انسانی جدید در رفح به دنبال فرار از توافق مبادله اسرا است.

وی تاکید کرد: آنچه دشمن صهیونیستی و ارتش جنایتکار آن طی بیش از ۴ ماه از تحقق آن عاجز بود، هر اندازه جنگ ادامه یابد، باز هم محقق نخواهد شد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز (دوشنبه) منازل مسکونی در نزدیکی مقر هلال احمر فلسطین در مرکز شهر رفح را هدف قرار دادند و تاکنون بیش از یکصد فلسطینی شهید و بیش از ۲۳۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

متابع خبری اعلام کردند که آمار شهدا و زخمی‌های این حمله همچنان در حال افزایش است.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرد که عملیات زمینی در رفح ظرف ۲ هفته آینده آغاز خواهد شد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گزافه‌گویی‌های گذشته خود، خواستار نابودی گردان‌های نظامی جنبش حماس در رفح تا قبل از ماه رمضان شد.

امتیاز شما
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.