کد خبر : 24090
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 بهمن 1402 - 10:28
-

یونیسف: ۱۷ هزار کودک در غزه بی‌سرپرست شده‌اند

یونیسف: ۱۷ هزار کودک در غزه بی‌سرپرست شده‌اند
سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) از اوضاع نامساعد هفده هزار کودک سخن گفت که در غزه به دست رژیم صهیونیستی بی‌سرپرست شده‌اند.

آبان نیوز| «جیمز الدر» سخنگوی یونیسف از اوضاع اسفناک کودکان در غزه سخن گفت.

به گزارش ایرنا ، وی افزود: ۱۷ هزار کودک در غزه بی سرپرست شده‌اند، زیرا پدر و مادر خود را از دست داده و برخی نیز همه خانواده خود را از دست داده‌اند.

الدر تاکید کرد: برخی از کودکان غزه مجبور شده‌اند که بارها از بمباران بگریزند و جابجا شوند.

سخنگوی یونیسف ادامه داد: کودکان فلسطینی در بهترین حالت در روز یک وعده غذا می‌خورند.

این خبر در حالی منتشر می شود که پیش از این نیز «جاناتان کریکس»، مدیر ارتباطات یونیسف طی نشست خبری هفتگی خود در دفتر ژنو اعلام کرد: تخمین زده می‌شود که ۱۷ هزار کودک در نوار غزه بدون خانواده‌های خود زندگی می‌کنند یا از خانواده‌هایشان جدا هستند.

کریکس با اشاره به اینکه چند روز قبل در غزه حضور داشته، گفت که خانواده‌ها به دلیل کمبود غذا، آب یا سرپناه در مضیقه و اعضای خانواده و فرزندانشان در تامین نیازهای خود با مشکل مواجه هستند.

مدیر ارتباطات یونیسف با بیان اینکه در این کودکان سطح بسیار بالای اضطراب مداوم و از دست دادن اشتها مشاهده شده است، اضافه کرد: آنها نمی‌توانند بخوابند یا هر بار که صدای بمباران را می‌شنوند، دچار طغیان‌های عاطفی یا وحشت زده می‌شوند.

وی افزود: تقریباً همه کودکان یعنی بیش از یک میلیون کودک در غزه به حمایت روانی نیاز دارند.

پیشتر هم یونیسف در بیانیه‌ای از احتمال عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در رفح ابراز نگرانی کرد و از طرف‌های درگیر خواست که فوری از تشدید تنش نظامی در استان رفح، جایی که بیش از ۶۰۰ هزار کودک و خانواده‌هایشان آواره شده‌اند، دست بکشند.

یونیسف افزوده است: با تشدید جنگ در رفح، هزاران نفر دیگر ممکن است در اثر خشونت یا فقدان خدمات اولیه و اختلال بیشتر در کمک‌های بشردوستانه جان خود را از دست بدهند.

امتیاز شما

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.